Článek
Celkové náklady přestavby přesahují 90 milionů korun, přičemž část nákladů pokryje evropská dotace, úvěr a zbytek stát. Práce mají být dokončeny na jaře příštího roku.
„Vzhledem k památkové ochraně budovy se budou stavební práce provádět s důrazem na zachování maximálního množství původních prvků, podílet se na nich budou i restaurátoři,“ prozradila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová.
„Veřejně přístupné prostory budou bezbariérové, což přinese vyšší komfort cestování,“ pokračovala. „Navíc budou odpovídat současným kapacitním potřebám,“ dodala.

Stávající podoba nádraží v Bečově nad Teplou
Nevhodné přístavby v okolí budovy nahradí novostavba zázemí pro provozní zaměstnance Správy železnic. „Její architektonické ztvárnění vychází z požadavku památkářů,“ konstatovala mluvčí s tím, že upravovat se bude také přednádraží a prostor směrem ke kolejišti. Součástí zóny pro cyklisty bude i kryté stanoviště pro odkládání jízdních kol.

Zázemí bečovského nádraží má doznat zásadních změn.
Nádraží v Bečově nad Teplou leží na neelektrizovaných jednokolejných tratích ve směru na Rakovník a mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. Vedle výpravní budovy je součástí nádraží výtopna, obytná budova, vodní jeřáb, drážní vodárna a točna. Od roku 1995 je kulturní památkou.
Stanice byla zprovozněna 20. listopadu roku 1898. Před pěti lety se dočkala rekonstrukce nástupiště a kolejiště. V Bečově stojí stejnojmenný hrad a zámek, který nabízí mimo jiné expozici relikviáře sv. Maura, druhou nejvýznamnější památku po korunovačních klenotech. Proto je Bečov destinací vyhledávanou turisty a návštěvníky.
Relikviář sv. Maura je v nové expozici na hradě Bečov
