Hlavní obsah

Na novém japonském terminálu navádějí pasažéry „závodní dráhy”

Žádná prostorná odletová hala, žádná okna a žádné svítící informační tabule. Terminál 3 na nejrušnějším japonském letišti Narita u Tokia, otevřený letos v dubnu, slouží výlučně pro nízkonákladové lety. To se odrazilo i na rozpočtu pro výstavbu. Cestující se tak místo nahoru musejí dívat pod nohy, navádějí je totiž „závodní dráhy” namalované na podlaze, píše CNN.

Foto: Okauchi/REX Shutterstock, Profimedia.cz

Letiště nyní připomíná spíše jeden obří atletický ovál...

Článek

„Chtěli jsme vytvořit letiště, jaké jinde nemají," řekl architekt Takao Goto ze společnosti Nikken Sekkei, která terminál navrhla. „Na závodní dráze je dobré to, že všichni na světě vědí, k čemu slouží. Je to globální symbol," dodal.

Místo elektronických informačních tabulí a pohyblivých chodníků tak mají pasažéři terminálu 3 k dispozici zhruba kilometr drah. Dráhy v barvě oblohy, tedy modré, vedou k odletům. Zemitá červená míří k příletům a tato barva má prý symbolizovat úlevu.

Foto: Okauchi/REX Shutterstock, Profimedia.cz

Pasažéři si pochvalují přehlednost tras.

Minimalistický interiér má podle designérů omezit zmatek a stres související s leteckou dopravou. Nízkonákladové aerolinky v Japonsku fungují poměrně krátce a loni se na vnitrostátní dopravě podílely pouhými osmi procenty.

Nový terminál, kterým by mohlo projít až 7,5 miliónu lidí ročně, je tak vnímán jako potřebný odrazový můstek pro budoucí rozvoj nízkonákladové dopravy.

Související témata:

Výběr článků

Načítám