Článek
Cizincům se může tento úkaz jevit jako nanejvýš podivný, místní jsou ovšem na projíždění vlaků už navyklí. Někde železnice protíná velmi úzké uličky, v nichž soupravy doslova olizují chodníky.
Ti, kteří mají na takových místech obchůdky, zkrátka jen uvolní místo a před projíždějící soupravou se schovají. Stejně jako děti, které si v kolejích často hrají. Vlak městskou čtvrtí projíždí ovšem jen dvakrát denně na své cestě k mostu Long Bien.
Ve chvílích, kdy jsou koleje volné, odehrává se na nich i společenský život, jehož dějištěm jsou v Hanoji obecně ulice a veřejná prostranství. Lidé klidně vytáhnou plastové židličky, postaví je přímo doprostřed kolejiště a povídají si, jedí, čtou nebo hrají hry. V okolí železnice se nacházejí kromě obytných domů i nejrůznější obchody s oblečením či stánky se zeleninou.
Ačkoli místní znají časy, kdy vlak projíždí, občas dochází i k nehodám, které končí tragicky. Smrt při železničních neštěstích ovšem tvoří pouhá dvě procenta z celkového počtu úmrtí ročně, uvádí britský Daily Mail. Mnoho z nich se navíc odehraje na ilegálně postavených železničních kolejích, kde se nenacházejí žádné šraňky či varovná značení.
Hanojská železnice může být pro turisty nezvyklým zážitkem, ale vzhledem k neznalosti jízdního řádu, není opatrnosti nikdy dost. Stačí se ovšem řídit podle místních, kteří se před každým průjezdem soupravy včas klidí z kolejí pryč.