Článek
Drážní úřad vydal 1. srpna osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy pro úsek tratě Hůrky – Nová Bystřice na Jindřichohradecku.
„Návštěvníci České Kanady si mohou užít jedinečnou atmosféru a ubytovat se v některých nádražních budovách úzkokolejky. V rámci spolupráce s aplikací Bezkempu je možné na dvou nádražích zaparkovat a přenocovat v obytných vozech, dodávkách nebo třeba i ve stanu,“ řekl Kysela, který připravuje reorganizaci společnosti JHMD od konce letošního ledna.
Na další úseky tratě vyjedou vlaky v září. „Jednoznačnou prioritou je pro nás bezpečnost tratě, proto bude otevírání dalších úseků vždy až ve chvíli, kdy budou splněny všechny bezpečnostní předpoklady a podmínky,“ uvedl Viliam Perknovský, jednatel společnosti Swietelsky RAIL CZ, která připravuje koleje.
Parním vlakem po Žitavské úzkokolejce. Staré časy ožívají jen kousek od Liberce
Kysela chtěl obnovit provoz už v červnu, to však bez osvědčení od Drážního úřadu nebylo možné.
Jízdenky na parní jízdy je možné zakoupit on-line na stránkách uzkokolejky.cz nebo ve stanici Nová Bystřice, z níž budou vlaky každý den vyjíždět. Historická souprava, tažená parní lokomotivou, pojede na trase čtyřikrát denně.
V případě údržby parní lokomotivy soupravu s historickými vagony potáhne dieselová lokomotiva. Ve stanici Hůrky cestující budou moct při krátké technické přestávce sledovat práci vlakové čety při přepřahání lokomotivy.
JHMD vlastní úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně na Pelhřimovsku a do Nové Bystřice na Jindřichohradecku. Podle Kysely JHMD po reorganizaci nebudou fungovat jako denní linkový provoz pro obyvatele, kteří žijí u železnice a dojíždějí do zaměstnání, což platilo před úpadkem. Zaměří se na turistiku. Firma je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dlužila 350 milionů Kč.
Celá trasa úzkokolejky: Jindřichův Hradec – Nová Bystřice