Hlavní obsah

Na jindřichohradeckou úzkokolejku se po dvou letech vrátily vlaky

Vlaky Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) se v sobotu téměř po dvou letech opět rozjely. První vlak vyjel z Nové Bystřice do stanice Hůrky v 9:00, další jízdy jsou v 11:00, 14:00 a 16:00. Otevřená trať je dlouhá šest kilometrů. Práce na dalších úsecích tratě budou pokračovat, aby se na ně mohly vlaky vrátit na začátku září. V pátek o tom informoval Jan Kysela, který připravil reorganizační plán JHMD. Firma je od roku 2022 v úpadku.

Foto: JHMD

Úzkokolejná dráha

Článek

Drážní úřad vydal 1. srpna osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy pro úsek tratě Hůrky – Nová Bystřice na Jindřichohradecku.

„Návštěvníci České Kanady si mohou užít jedinečnou atmosféru a ubytovat se v některých nádražních budovách úzkokolejky. V rámci spolupráce s aplikací Bezkempu je možné na dvou nádražích zaparkovat a přenocovat v obytných vozech, dodávkách nebo třeba i ve stanu,“ řekl Kysela, který připravuje reorganizaci společnosti JHMD od konce letošního ledna.

Na další úseky tratě vyjedou vlaky v září. „Jednoznačnou prioritou je pro nás bezpečnost tratě, proto bude otevírání dalších úseků vždy až ve chvíli, kdy budou splněny všechny bezpečnostní předpoklady a podmínky,“ uvedl Viliam Perknovský, jednatel společnosti Swietelsky RAIL CZ, která připravuje koleje.

Parním vlakem po Žitavské úzkokolejce. Staré časy ožívají jen kousek od Liberce

Cestování

Kysela chtěl obnovit provoz už v červnu, to však bez osvědčení od Drážního úřadu nebylo možné.

Jízdenky na parní jízdy je možné zakoupit on-line na stránkách uzkokolejky.cz nebo ve stanici Nová Bystřice, z níž budou vlaky každý den vyjíždět. Historická souprava, tažená parní lokomotivou, pojede na trase čtyřikrát denně.

V případě údržby parní lokomotivy soupravu s historickými vagony potáhne dieselová lokomotiva. Ve stanici Hůrky cestující budou moct při krátké technické přestávce sledovat práci vlakové čety při přepřahání lokomotivy.

JHMD vlastní úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně na Pelhřimovsku a do Nové Bystřice na Jindřichohradecku. Podle Kysely JHMD po reorganizaci nebudou fungovat jako denní linkový provoz pro obyvatele, kteří žijí u železnice a dojíždějí do zaměstnání, což platilo před úpadkem. Zaměří se na turistiku. Firma je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dlužila 350 milionů Kč.

Celá trasa úzkokolejky: Jindřichův Hradec – Nová Bystřice

Parní lokomotiva z roku 1940 je opravena, na koleje se dostane příští rok

Lifestyle

Výběr článků

Načítám