Článek
Turistický úřad video krátce po umístění na sociální sítě opět stáhnul. Reklamní agentura DDB, která měla spot na starosti, se za přešlap omluvila a uvedla, že šlo o nešťastnou náhodu z její strany. Informuje o tom server Independent.
„Ačkoli je použití podobných záběrů ve videích standardní praxí, použití obrazů ze zahraničí bylo nešťastným nedopatřením ze strany naší agentury,“ okomentovala společnost s tím, že video mělo projít zevrubnější kontrolou. „Použití záběrů ze zahraničí v kampani, která má propagovat Filipíny, je krajně nevhodné,“ doplnila firma s tím, že na výrobu nebyly využity finance z veřejných zdrojů.
Na nevhodnost spotu upozornil na sociálních sítích filipínský blogger Sass Rogando Sasot. Podle něj části videa zobrazovaly mimo jiné Thajsko, Bali či Dubaj. Ve videu se měly objevit také záběry z písečných dun v Brazílii nebo jízda na buginách ve Spojených arabských emirátech.
Nejde o první podobný případ. Letos na jaře se stalo terčem kritiky italské ministerstvo cestovního ruchu, když v jednom ze svých propagačních videí použilo záběr ze sousedního Slovinska. A před dvěma lety se o propagaci země pokoušela Čína, úřady však ukradly část videa švýcarské fotografce žijící v obci Brienz. Z ní záběry také pocházely.