Článek
Roboti by měli cestujícím značně usnadnit a zpříjemnit příjezd na druhé nejrušnější britské letiště. Podle všeho bude stačit odevzdat auto na příslušném „sběrném“ místě, robot si s ním už posléze poradí a pomocí vozíku, který zasune pod karoserii, ho odveze na hlídané parkoviště. Rovněž načte itinerář cestujících, aby mohl vozidlo po návratu z dovolené zase přistavit. Na parkoviště by se mělo vejít o 2500 aut víc, odpadne totiž nutnost nechávat dostatečný prostor pro otevření dveří.
Zázemí pro roboty, nazvané Stan, se má podle všeho začít budovat v dubnu a dokončeno bude v srpnu. Hned poté bude spuštěn tříměsíční zkušební provoz. „Říkáme mu parkovací sluha, protože jediné, co musí lidé udělat, je nechat své auto u vjezdu na parkoviště. Pak mohou hned vyrazit na letiště,“ tvrdí spoluzakladatel společnosti Stanley Robotics Stéphane Evanno.
Podobný systém zkoušejí také ve Francii, konkrétně na pařížském letišti Charlese de Gaulla a v Lyonu nebo v německém Düsseldorfu. Ohlasy jsou podle Evanna velmi dobré a systém je tak hladký, že lidé často ani nemají ponětí, že je do parkování zapojen robot. Pokud půjde na Gatwicku vše podobně dobře, letiště do budoucna robotickou parkovací plochu ještě rozšíří.