Hlavní obsah

Na Baťově kanále vzniknou před letní sezónou tři nová kotviště

Baťův kanál si připravil pro nadcházející letní sezónu tři nová kotviště pro výletní lodě. Ta vzniknou na vodní cestě spojující Rohatec na Hodonínsku a Otrokovice na Zlínsku. Vybudována budou ve Spytihněvi, Strážnici a u technické památky Výklopník v Sudoměřicích.

Článek

Všechna tři staveniště byla v listopadu předána dodavatelům. Přístaviště by měla být hotova do letní sezóny. Státní fond dopravní infrastruktury na ně poskytne 22,5 miliónů korun. Informovala o tom mluvčí společnosti Povodí Moravy Veronika Slámová. Připomněla, že kanál patří k nejvýznamnějším turistickým cílům Moravy. Loni se po něm projelo kolem 65 tisíc turistů.

Současné přístaviště ve Strážnici vzniklo v roce 2004. Je zastaralé a kapacitně nevyhovující. Nové přístavní molo bude dlouhé 117 metrů a bude k němu vybudováno pět schodišť.

V Sudoměřicích na Výklopníku má na pravém břehu Baťova kanálu, vedeném po vodním toku Radějovky, vzniknout trvalé přístaviště s bezbariérovými parametry. Třístupňové přístavní molo s úvaznými prvky pro lodě bude 45 metrů dlouhé a tři metry široké.

Foto: Profimedia.cz

Baťův kanál

Ke krátkodobému kotvení plavidel pak poslouží přístaviště Spytihněv. Vznikne na místě současného dřevěného mola a bude dlouhé 45 metrů. Molo poslouží i pro jednu velkou výletní loď.

Baťův kanál se stále upravuje, aby nabídl větší komfort pro turisty. Loni na něm mohli návštěvníci nově využívat opravený areál Pahrbek s přístavištěm. Zrekonstruována je i technická památka Výklopník, v níž se kdysi uhlí překládalo z železničních vagonů na lodě.

Kanál vznikl za první republiky jako zavlažovací systém pro zemědělce a dále jako 50 kilometrů dlouhá trasa pro převoz uhlí. Je pojmenován po známém zlínském podnikateli Janu Antonínovi Baťovi, který byl jedním z autorů celého projektu. Nyní slouží kanál turistice. K největším plavidlům patří lodě Danaj a Morava.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám