Článek
Daniel Macduff si u kanadských nízkorozpočtových aerolinek Sunwing koupil letenku z Québeku na Kubu. Aerolinie měly ve své nabídce přípitek šampaňským na palubě zdarma. Kámen úrazu byl, když Macduff obdržel přípitek levnějšími bublinkami a navíc jen na jednom ze dvou letů. Neváhal a na aerolinky podal žalobu. Ty ji považují za „nesmyslnou a bezvýznamnou”.
Macduffův právník Sébastien Paquette si ale myslí něco jiného. Žaloba jeho klienta se totiž nevztahuje na jeho osobní újmu či stížnost na konkrétní nalévané víno. Míří pouze a jen na zavádějící marketing aerolinek.
„Není to svár o rozdíl mezi šampaňským a perlivým vínem. Jde o ten klamavý podtext za tím. Informace o pravém šampaňském z regionu Champagne nalévaném na tomto letu byly všude v reklamních materiálech aerolinek Sunwing,” uvedl Paquette.
Aerolinky prý nemyslely šampaňské doslova
Aerolinky se v e-mailu vyjádřily ve smyslu, že pojem „dovolená se šampaňským” a „champagne servis” měly znázorňovat pouze úroveň služeb na palubě letadel a nikoliv popisovat nápoje na daném letu. Perlivé víno nabízejí zákazníkům svých letů směrem na jih i nadále, ale už nepoužívají termín „champagne servis” ve svých reklamních kampaních. V informacích již najednou stojí, že pasažéři dostanou perlivé víno. O šampaňském už ani slechu.
Aerolinky však zatím nejsou z průšvihu venku. Ač je ještě do jakéhokoliv soudního řízení daleko, k žalobě se mělo přidat už kolem 1600 dalších osob, kteří po firmě požadují kompenzaci za cenový rozdíl mezi perlivým vínem a šampaňským, stejně tak jako pokutu pro aerolinky.