Článek
Udržitelné letecké palivo je z drtivé většiny vyrobeno z použitých olejů na vaření a dalších odpadních olejů. První zkušební let s SAF se uskutečnil 25. března, další pak společnost podnikla 29. března a monitorovala při něm palivo během vzletu a přistání.
Airbus alternativní a ekologičtější palivo testuje poslední rok. Loni uskutečnil zkušební lety s letouny typu A350 a A319neo. Společnost doufá, že bude na SAF plně létat do konce dekády, aktuálně palivovou směs stále tvoří z padesáti procent tradiční kerosin.
„Vyšší využití SAF zůstává klíčem k tomu, abychom do roku 2050 docílili nulových emisí,“ okomentovala společnost Airbus, která chce zároveň do roku 2035 představit první bezemisní letoun. Rovněž vyvíjí motor, který by měl být poháněn vodíkem. I to by mělo přispět k tomu, že bude létání více šetrné k životnímu prostředí.
Udržitelné palivo už nyní využívají některé aerolinie. Kvůli jeho vysoké ceně se ale nepočítá s tím, že by se v blízké budoucnosti výrazně rozšířilo.