Článek
„Je to naše největší šance k cestování,“ uvádí slogan kampaně Tourism Australia. Slovo shot v původním It’s our best shot for travel je přitom hříčkou, protože znamená zmíněnou šanci či pokus, ale také dávku vakcíny.
„Potřebujeme si vzít zpět způsob našeho života, abychom mohli navštěvovat přátele a příbuzné, vrátit se do práce, děti do školy a abychom mohli mezinárodně i domácky cestovat,“ uvedla šéfka Tourism Australia Philipa Harrisonová v prohlášení pro média.
Má nízkou proočkovanost
Austrálie patří od začátku pandemie k nejuzavřenějším zemím světa. Kromě takřka nemožného mezinárodního cestování je omezen i domácí pohyb mezi jednotlivými federativními státy. Nadějná cestovní bublina mezi Novým Zélandem se brzy zhroutila, když se v Austrálii objevily nové případu covidu-19, uvádí server CNN.
@niptuckholidays supports @TourismAus the national vaccine push with a much-needed new campaign, titled 'It's our best shot for travel!
— Nip Tuck Holidays (@claire_int) August 16, 2021
Australians get jabbed and ready of domestic and international travel!
#travel #internationaltravel #itsoutbestshot #givetravelashot pic.twitter.com/qY3Dbtpo6b
Jakkoli se Austrálii podařilo udržet nákazu relativně pod kontrolou, očkování v zemi poměrně vázne. K 16. srpnu, kdy kampaň Tourism Australia odstartovala, obdrželo obě dávky jen 20 procent populace země.
K malé proočkovanosti podle CNN nepřispívá ani zmatená vládní rétorika. Premiér Scott Morrison totiž v červenci nabádal mladší obyvatele, aby s lékaři probrali možnost očkování vakcínou AstraZeneca. Poradenská skupina ATAGI ovšem oponovala a uvedla, že mladší lidé by se měli nechat očkovat Pfizerem.
Později v tomto roce odstartuje ještě další turistická kampaň, která má motivovat k očkování. Jejím sloganem bude Put a jab on the menu neboli Doplňte vakcínu na své menu, jejíž tváří budou někteří slavní australští šéfkuchaři.