Hlavní obsah

Miniaturní hotelové pokoje se stávají novým trendem v cestování

New York

Hotelové pokoje ve velikosti moderní americké koupelny se stávají ve Spojených státech novým turistickým trendem. Miniaturní pokoje mají okolo čtyř až pěti metrů čtverečních. Poptávka po nich roste s hospodářskou krizí, zvlášť pak v drahých městech, jako je New York, která nabízejí jen málo možností pro méně majetné návštěvníky.

Článek

"Je to skutečně ten pravý produkt pro tuto dobu," říká Tom Botts, specialista na hotelové a turistické služby z poradenské firmy Hudson Crossing. Sean MacPherson, který spoluprojektoval newyorský hotel The Jane, dbal podle svých slov především na to, aby miniaturní jednolůžkové pokoje - o rozměrech 2,13 x 2,44 metru - působily "okouzlujícím, výjimečným" dojmem, a nikoli stísněně.

V pokojích hotelu, který bude návštěvníkům postupně otevřen do konce letošního léta, není místo prakticky na žádný nábytek, a tak zavazadla a oblečení musejí být umístěny do úložných prostorů nad a pod postelí. Potenciální pocit klaustrofobie má zahnat velké zrcadlo a okno.

Pokoj Queen v hotelu Pod

FOTO: The Pod Hotel

Mikroluxus, vznikající v objektu, kde se v roce 1908 nacházel podnik pronajímající námořníkům za pouhých 25 centů na noc místnůstky podobné lodním kajutám, zahrnuje televizi s 58centimetrovou LCD obrazovkou, přehrávač DVD a zdarma bezdrátový internet.

"Ať už zaplatíte za hotel jakoukoli cenu, musíte mít pocit pohostinnosti a luxusu," zdůrazňuje MacPherson. "Což platí obzvláště za této ekonomické situace, kdy se lidé snaží dostat co nejvíc věcí za babku." Hlavními lokalitami pro vznik mikrohotelů jsou drahá města a letiště. Podle hotelového experta Bjorna Hansona by ale tato myšlenka mohla fungovat i na předměstích poblíž průmyslových či výzkumných středisek.

Veselý pokoj v easyHotelu

FOTO: easyHotel

Pohled do miniaturního pokoje easyHotelu v Budapešti

FOTO: easyHotel

Tom Botts z poradenské firmy Hudson Crossing je nicméně skeptický, že by se mikrohotely uživily jinde než v největších amerických městech, a pochybuje o tom, že by byly zajímavé pro největší hotelové řetězce. "Mohlo by to znamenat spoustu práce s malou návratností," domnívá se.

Mikrohotely se šíří i v Evropě

V Evropě se nicméně mikrohotely zdárně v posledních letech šíří. Řetězec easyHotel, který je vlastní, zaznamenal loni rostoucí poptávku, která se zvýšila především v druhé polovině roku, kdy se prudce zhoršila hospodářská situace, uvedl obchodní ředitel firmy Calum Russell.

V lednu vystoupala obsazenost objektů firmy easyHotel v Londýně na 81 procent ze 65 procent ve stejném měsíci v předchozím roce. Russel také poukázal na větší zájem lidí na služebních cestách o tento typ ubytování, když firmy začaly snižovat cestovní náklady pro své zaměstnance.

Koupelna easyHotelu v minimalistickém stylu

FOTO: easyHotel

"Lidé jsou opatrnější na peníze. Záleží jim na každé desetidolarovce," konstatuje Gerard Greene, ředitel britské společnosti Yotel, která pronajímá pokojíčky na letištích od pouhých 35 dolarů (asi 700 korun) za čtyřhodinový pobyt pro cestující, kteří se chtějí při čekání na další spoj prospat.

Také hotel Pod, sídlící v centru New Yorku nedaleko budovy OSN, si nemůže na obsazenost stěžovat. Zatímco jiné hotely, kypící dříve životem, jsou nyní poloprázdné, Pod je plný z 90 procent. I hotel Pod s 350 místnostmi, který zahájil provoz v lednu 2007, ovšem musel snížit své ceny za pokoj s palandou bez koupelny ze 190 dolarů (3800 korun) na 89 dolarů (1770 korun) za noc.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám