Článek
Během prvních jízd byly speciální vagony využity zhruba polovinou všech pasažérů. „Lidé v nich mohou být bez roušek a mohou se volně pohybovat. Také není snížena kapacita, v těchto vagonech tak můžeme nabízet všechna sedadla,“ uvedl Egils Krutovs, mluvčí železniční společnosti Pasaziru Vilciens, která novinku nabízí.
Podle některých cestujících jsou ovšem vagony vyhrazené jen pro očkované či testované diskriminující. „Oni si mohou jet bez roušky a v odděleném vagonu, ale já ne,“ postěžoval si jeden z pasažérů Dmitry Shiman.
Čínský vlak má prosklenou podlahu a jezdí vzduchem. Má připomínat pandu
„Stížnosti budou vždy a my je bereme v potaz,“ zkonstatoval Krutovs. „Nepočítali jsme s tím, že budeme dělit nějaké skupiny. Jde o doplňující službu, ale nikoho nezbavujeme možnosti využívat veřejnou dopravu. Takže s jistotou lze prohlásit, že nedochází ke kategorizaci pasažérů,“ popřel mluvčí společnosti jakoukoli diskriminaci.
Jen na větší vzdálenosti
Očkovaní či otestovaní cestující si speciální vyhrazené vagony pochvalují. Už jen kvůli možnosti nemít roušku. „Je to dobrý nápad. Alespoň máte díky očkovaní nějaké bonusy, dosud jsem totiž žádné nepociťoval,“ svěřil se Aigars Poikans.
„Takhle je to bezpochyby pohodlnější. Byla jsem covidová pacientka a nyní jsem také očkovaná,“ okomentovala jízdu Jekaterina Petrovová.
Takzvané covid-safe vagony jsou určeny pouze pro větší vzdálenosti, společnost chce jejich vytíženost zhodnotit po prvním měsíci.
Agentura Reuters uvádí, že Lotyšsko za západem v očkování zaostává. Obě dávky obdrželo jen nějakých 41 procent dospělé populace.