Článek
Manželé Goreovi si dovolenou, na kterou vyráželi s dalšími deseti přáteli, zarezervovali přes internet. Jejich balíček zahrnoval letenky z Bristolu do Barcelony se společností Ryanair. Jelikož je Andrew hendikepovaný a Victoria trpí autismem, zajistili si pro jistotu i asistenční službu na letišti, informuje o případu server Independent.
„Byli jsme v zahraničí už mnohokrát a pokaždé jsme měli zařízenou asistenci, nebyla to pro nás novinka,“ uvedl pro server Gore. „Minibus nás odvezl k letadlu Ryanairu, tam nám zkontrolovali letenky a vpustili nás na palubu,“ upřesnil.
Původně měl pár sedět kvůli náhodné alokaci odděleně, manželé však poprosili posádku, zda by se nenašla místa vedle sebe. „Bojím se totiž létání,“ vysvětlila Victoria Goreová. Dodala, že letuška znovu ověřila palubní lístky a nakonec oba usadila do druhé řady.
Letadlo muselo nouzově přistát kvůli prasklé pneumatice. Pasažéři v panice plakali
V tu dobu neměli Goreovi ani ponětí, že sedí v úplně jiném letadle než zbytek přátel, kteří si asistenční službu nevyžádali. „Neviděli jsme je nastupovat, tak jsme si ověřovali, zda jsou na palubě, a byli jsme ujištěni, že ano,“ řekla Goreová.
Kufry do cíle nedoletěly
Letadlo vzlétlo a zamířilo do Kaunasu. Manželé v průběhu cesty usnuli. Že došlo k chybě a skončili o více než dva tisíce kilometrů od plánovaného cíle, jim tak došlo až po přistání. Okamžitě zburcovali posádku a informovali ji o nedorozumění. Kapitán údajně zuřil a nařídil personálu, aby se o pár postaral a poskytl mu dopravu.
Jelikož ale z Kaunasu do Barcelony neprovozují aerolinky žádný spoj, zamluvil personál manželům let z Rigy. Goreovi dostali také ubytování a taxi, které je do lotyšského hlavního města odvezlo.
Ryanair flies British couple to wrong country after ‘unbelievable’ airport mistake https://t.co/WNAt3Lriyk pic.twitter.com/70qjhWZ9f7
— Independent Lifestyle (@IndyLife) June 11, 2024
Do Španělska nakonec zdárně doletěli, jenže bez kufrů. Ty jim totiž na lince Bristol-Barcelona vyjmuli z letadla, protože do něj nenastoupili. „Slyšel jsem o zavazadlech, která doputovala do špatné země, ale ne o lidech. Vždyť v téhle době procházíte tolika kontrolami, jak se to může stát?“ nechápou do dnešního dne manželé, kteří se z dovolené na Costa Brava už vrátili do domovského Walesu. „Koukali nám tolikrát na letenky. Je to neuvěřitelné,“ kroutí nad tím hlavami Goreovi.
Kdo za to může?
Společnost Ryanair případ okomentovala tím, že jde o chybu společnosti ABM, která manželům zajišťovala asistenční službu. „Jejich zaměstnanci je nechali nastoupit do špatného letadla, přestože byla na odletové bráně jasně vidět cílová destinace,“ uvedl mluvčí aerolinek a omluvil se za nepříjemnosti.
Letiště uvedlo, že případ prošetřuje. Mimo jiné i z důvodu, aby k něčemu podobnému už v budoucnu nedošlo. „Zákazníky budeme kontaktovat, abychom je informovali o tom, kam přesně mají směřovat svou stížnost a žádat o vyřešení,“ uvedli zástupci bristolského letiště.