Článek
Osmidenní zkušební provoz na palubě rychlovlaku si v prosinci užije 2400 cestujících, kteří byli vybráni pomocí losování. Zájem o tento nezapomenutelný zážitek projevilo celkem 30 tisíc lidí.
Souprava, pohybující se na magnetickém polštáři, dosáhla rychlosti 502 kilometrů v hodině. Nadšení cestující to mohli sledovat na velkých obrazovkách. Dosavadní vlaky, které se pohybovaly rychlostí 320 kilometrů za hodinu, tak byly s velkou rezervou překonány.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Cestující sledovali narůstající rychlost vlaku na obrazovkách.
Nová generace rychlovlaků by měla jezdit v soupravách o 16 vozech, které pojmou až 1000 pasažérů. Plně se mají do provozu zařadit od roku 2027.
Rychlostního rekordu v rámci železniční dopravy dosáhli Japonci v roce 2005, když jejich vlak dosáhl rychlosti 581 kilometrů v hodině. Tehdy se však ve vagónech nevezli cestující.