Hlavní obsah

Lety mezi Prahou a katarským Dauhá se od prosince zdvojnásobí

Od půlky prosince dojde k navýšení letů mezi Prahou a katarským Dauhá. Linka bude nově v provozu dvakrát denně. Důvodem je mimo jiné rostoucí zájem Čechů o cesty do Asie, katarské hlavní město je totiž důležitým dopravním uzlem do mnoha exotických destinací. Společnost Qatar Airways linku spustila letos v srpnu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Důvodů zvýšeného zájmu je hned několik od bezpečí, přes levnější letenky až po příchod nových dopravců. Tím nejvýznamnějším byl právě Qatar Airways. Nasazení druhé linky přisuzujeme očekávání dalšího nárůstu cestujících,“ komentuje situaci ředitel portálu Letuška Josef Trejbal. Stejně tak pražské letiště očekává, že díky navýšení počtu letů využije linku kolem 178 000 cestujících ročně, jak uvedlo v tiskové zprávě.

Pro nově oznámené lety do Prahy plánuje společnost využívat letoun Airbus A320 s kapacitou 120 míst v ekonomické a 12 míst v byznys třídě. Stejný model letadla s o něco vyšší kapacitou 144 míst na lince létá nyní. [celá zpráva]

Lety z Prahy do Dauhá budou nově odlétat v 8:25 (v pondělí, středu, pátek a v neděli) a 16:10 (v úterý, čtvrtek a sobotu). V opačném směru pak z Dauhá bude odlet v 2:30 (v pondělí, středu, pátek a v neděli) a v 8:00 (v úterý, ve čtvrtek a v sobotu).

Přestupní letiště pro vzdálenější destinace

Hlavní výhodou zhuštění provozu na trase mezi Prahou a Dauhá bude podle letiště kratší čas na přestup při cestách do vzdálenější destinací v Asii nebo Austrálii. Cestující se tak z Letiště Václava Havla Praha mohou dostat například do australského Sydney už za 24 hodin pouze s jedním přestupem, uvedlo letiště.

Dauhá, které je důležitým dopravním uzlem, je mimo jiné zajímavé i tím, že je mezi ním a novozélandským Aucklandem provozována nejdelší pravidelná letecká linka na světě. Při zpáteční cestě směrem do Kataru trvá let kolem 17,5 hodiny a délka je zhruba 14,5 tisíce kilometrů. [celá zpráva]

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám