Článek
Ve videu natočeném jediným dronem zve letuška pomocí papírových cedulí po vzoru slavné scény z filmu Láska nebeská do Dubaje. Velká Británie totiž Spojené arabské emiráty nedávno přemístila na takzvaný amber list, což znamená značné usnadnění zpáteční cesty na ostrovy.
„Díky umístění Spojených arabských emirátů na britský amber list se cítíme jako na vrcholu světa,“ uvádí vzkaz, kterým letuška láká turisty. V prvních chvílích reklamy však není zřejmé, že stojí na samém vrcholu Burdž Chalífy. Vyjde to najevo o několik záběrů později, když se dron začne vzdalovat a odhalí panorama města.
Mnoho lidí se po zveřejnění reklamy začalo podivovat nad tím, zda jde o reálný výjev, či nikoli. Společnost Emirates proto vzápětí vydala také video, v němž dohady jednou provždy umlčela. „V Emirates se vždy snažíme o výzvy a posouvání hranic. Klid a sebevědomí naší letušky v reklamě je ztělesněním našeho týmu, který se stará o cestující a zajišťuje jejich bezpečí,“ vysvětlil prezident aerolinek Tim Clark.
Real or fake? A lot of you have asked this question and we’re here to answer it.
— Emirates Airline (@emirates) August 9, 2021
Here’s how we made it to the top of the world’s tallest building, the @BurjKhalifa. https://t.co/AGLzMkjDON@EmaarDubai #FlyEmiratesFlyBetter pic.twitter.com/h5TefNQGQe
„Jsme hrdí na to, že jsme mezi několika málo privilegovanými, kterým bylo umožněno točit na vrcholu Burdž Chalífy,“ doplnil.
Výstup trval přes hodinu
Podle společnosti Emirates je reklama výsledkem pečlivého plánování, trénování, testování a především dodržování striktního bezpečnostního protokolu. Žena v reklamě samozřejmě není skutečná letuška, jde o britskou profesionální instruktorku skydivingu Nicole Smith-Ludvikovou.
Aerolinky musely nechat postavit plošinu, na které žena v reklamě stála, původní vrchol Burdž Chalífy totiž nabízí jen velmi omezený prostor. K platformě technici přidělali tyč, za kterou byla letuška zajištěna.
Natáčení začalo při svítání kvůli světlu, tým tak musel být připraven ještě před prvními slunečními paprsky. Výstup na vrchol mrakodrapu ze 160. patra zabral asi hodinu a 15 minut, Smith-Ludviková musela vyšplhat po žebřících napříč několika úrovněmi.