Článek
Smlouva byla ženě ukončena v roce 2017. Předpisy společnosti totiž nařizují, že palubní posádka musí v rámci měření BMI (body mass index) spadat do příslušné zdravé kategorie. Hassimová při svojí výšce asi 157 centimetrů vážila v té době kolem 60 kilogramů, což bylo asi o půl kilogramu více, než měla.
Všechny vás profackuju aneb Když se let zvrhne v hromadnou hádku v oblacích
Po propuštění dala celou věc k soudu, který však v polovině února její stížnost zamítl. „Soud je přesvědčen, že společnost poskytla ženě dostatek příležitostí, aby mohla dodržovat pravidla. Navzdory tomu optimální váhy nedosáhla,“ okomentoval verdikt předseda soudu Syed Noh Said Nazir.
Pravidla jsou na každé společnosti
Obhájci ženy nicméně poukázali na to, že mezinárodní aerolinky jako British Airways, Lufthansa, KLM nebo Qantas nevyžadují dodržování BMI a v té spojitosti nedošlo ke zhoršení bezpečnosti nebo pracovního výkonu. Poukázali rovněž na to, že jeden kilogram nad povolený limit by jen stěží zabránil Hassimové ve vykonávání povinností. Podle soudu má ale každá společnost nárok určit si pravidla.
„Regulace ohledně váhy rozhodně nejsou žádnou diskriminací jedné konkrétní osoby, protože se vztahují na všechny stejně. Všichni z posádky dostali šanci, aby optimální váhy dosáhli,“ uvedl soud a dodal, že žena měla na shození přebytečné váhy 18 měsíců.
Společnost zavedla standardy na váhu v roce 2015, kdy představila obecnější pravidla pro to, jak mají zaměstnanci vypadat. „Když jste v přední linii v uniformách, zanecháváte nezapomenutelný dojem u našich klientů,“ píše se v pravidlech. Podle všeho aerolinky nabídly zaměstnancům, kteří při měření nesplní požadavky, i program na optimalizaci váhy.