Hlavní obsah

Letos se budou stavět tři chybějící úseky páteřní cyklostezky podél řeky Ohře

3:21
3:21

Poslechněte si tento článek

Jestli je některá cyklostezka pohodlná a sjízdná prakticky pro každého, tak je to zcela určitě páteřní vedoucí podél řeky Ohře v Karlovarském kraji. Vede totiž takřka po rovině a zvládnutí i větších dálek nevyžaduje takovou námahu jako na většině jiných. Letos se plánují stavět tři nové úseky.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Most přes řeku Ohři ve Svatošských skalách u Karlových Varů je součástí páteřní cyklostezky Ohře.

Článek

Od Chebu až po Karlovy Vary již funguje páteřní cyklostezka v celé délce. Zbývají části od Chebu ke státní hranici s Německem a pak na druhé straně od Karlových Varů směrem k hranici s Ústeckým krajem. V případě západní části páteřní cyklostezky se jedná konkrétně o zhruba pět kilometrů dlouhý úsek z Chebu do Pomezí nad Ohří. Tam dosud cyklisté musí jezdit po široké krajnici silnice II/606. Jenže i tato silnice bude v letošním roce rekonstruována. O to to bude pro cyklisty do dokončení nové cyklostezky v tomto úseku složitější.

Dokončen by měl být v letošním roce i úsek na výjezdu z Karlových Varů u Dalovic. Tam se stavba necelé dva kilometry dlouhé cyklostezky loni zkomplikovala, protože nebylo možné prorazit v nestabilní skále plánovaný tunel. Tato část povede až do Všeborovic.

Až na hranice Ústeckého kraje

Mezi drobnější plánované stavby bude patřit propojení stávající cyklostezky vedoucí podél Ohře s Krajským úřadem v Karlových Varech - Dvorech. Jedná se pouze o několik stovek dlouhý úsek. Vzhledem k napojení na další cyklostezky ve směru na Dvory a na druhou stranu na Jenišov se ale jedná o její důležitou část.

Luxusní cyklostezka po bývalé expresní trati u Plzně je zase o kus delší

Cestování

Pracuje se rovněž na přípravě přivedení cyklostezky až na hranici Ústeckého kraje. Ke kompletnímu propojení páteřní cyklostezky Ohře od česko-německých hranic až k místu, kde řeka Ohře opouští kraj, zbývá ještě část od Šemnice po Boč.

Jelikož terén podél řeky není v těchto místech pro cyklostezku ideální, bude řešení zmíněných úseků nejkomplikovanější a také nejdražší. Skály v údolí řeky zde často sahají až k vodě a cyklisté nyní v tomto úseku musí po silničních mostech přejíždět řeku z jednoho břehu na druhý.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Stavba páteřní cyklostezky na náplavce řeky Ohře v Karlových Varech před pěti lety

Hejtmanství začíná pracovat také na získání některých částí cyklostezky do svého majetku tak, aby byla zajištěna její bezproblémová údržba a opravy. Krajská správa a údržba silnic totiž nemůže úseky, které nejsou v majetku kraje, udržovat.

Jedná se o části cyklostezek ve vlastnictví samospráv, ale i soukromých subjektů, s kterými by kraj rád dojednal převod nebo získání vlastnictví. V některých úsecích, které zatím kraj nevlastní, je například složité sanovat sesuvy půdy nebo padající kamení. Současní majitelé na údržbu cyklostezky nemají mnohdy dostatečné finanční prostředky.

Páteřní cyklostezka napříč Karlovarským krajem nyní měří přibližně 70 kilometrů. Letos plánované úseky ji prodlouží o necelých sedm kilometrů. Ke kompletnímu překlenutí území kraje potom bude zbývat asi dvacet kilometrů.

Cyklostezka mezi sklepy propojí Znojmo s hranicí do Rakouska

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám