Článek
„Pochybení vzniklo na straně letiště v senegalském Dakaru, kdy ze strany handlingové společnosti nebyly poskytnuty standardně objednané a zaplacené pozemní služby zahrnující i „toilet service“ (záchodový servis). Z tohoto důvodu bylo po vyhodnocení situace rozhodnuto o provedení této služby na letišti po trati letu v Málaze,“ informovala Novinky mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.
Mluvčí dodala, že se letadlo zpozdilo pouze o hodinu a 23 minut, aerolinky se cestujícím za nastalou situaci omluvily.

Záznam letu ukazuje, jak se letoun odchýlil kvůli plným toaletám z plánované trasy.
Let z Dakaru do Prahy standardně trvá něco okolo šesti hodin letového času, a tak šlo samozřejmě o palčivý problém, který žádal řešení. Výrobce letadel oficiálně neuvádí, jaká je v Boeingu 737 MAX 8, jenž let operoval, kapacita toalet. Obvykle jsou však toalety v tomto typu letadel schopny odbavit zhruba 100 až 200 spláchnutí, na palubě jsou nejčastěji tři. Jedna vepředu a dvě v zadní části letadla.
Chápaví pasažéři
„Letadlo mělo na cestě mezipřistání v Málaze a poté v pořádku dorazilo do Prahy, oproti původnímu plánu o necelé dvě hodiny později. Na uvedeném letu jsme měli 50 klientů, se stížností nebo reklamací se na nás ale žádný z nich neobrátil. Veškerá rozhodnutí týkající se letu jsou samozřejmě výhradně v pravomoci letecké společnosti a kapitána letu,“ uvedl mluvčí skupiny Der Touristik Jan Bezděk.
Piloti Smartwings vletěli do mraků, když nesměli, hrozil náraz. Místo postihu šli na školení
