Článek
Let z Ho Či Minova Města byl zpožděn o zhruba 11 hodin. Za pilota bez cestovního dokladu se totiž musela najít náhrada, což nebývá vždy jednoduché. Společnosti T’Way se to podařilo až následujícího dne, tedy uplynulou sobotu.
Zhruba 160 pasažérů bylo nuceno čekat – aerolinky jim jako kompenzaci poskytly ubytování v hotelech a také snídani. „Aktuálně zahajujeme pilotovo disciplinární řízení. S cestujícími také vyjednáváme o kompenzacích,“ uvedl mluvčí společnosti.
Jihokorejský dopravce také prošetřuje, jak vůbec mohlo dojít k tomu, že pilot někam založil své cestovní dokumenty.
Ze situace s chybějícím pilotem se nedávno o něco elegantněji podařilo vybruslit společnosti easyJet. Ta měla na lince do Alicante jednoho ze svých zaměstnanců, který se nabídl, že bude letadlo pilotovat, protože se chtěl dostat co nejdřív na dovolenou.