Článek
„Uvědomila jsem si, že lidé hledají knihy, které by jim odpověděly na otázky vyplývající ze situace, kterou prožívají, anebo jim poskytly útěchu,“ vysvětluje Moliniová, co ji přivedlo k založení nového konceptu knihkupectví. „Někdo prošel bouřlivým vztahem, jiný prožil neopětovanou lásku, další má pochmurné období a pátrá po něčem, co by ho rozesmálo,“ dává příklady.
Podobně jako léky jsou knihy v literární lékárně opatřeny „příbalovými letáky“, respektive cedulkami, které sepsala majitelka na základě své čtenářské zkušenosti. Budoucí čtenář si může podle návodu vybrat literárního průvodce úskalími smutku, zamilovanosti, stresu, narcismu či závislosti na cestování.
Un nuovo articolo "Piccola Farmacia Letteraria, in questa libreria si curano i mali dell'anima... con i libri pic.twitter.com/cpQSGA6Xr4
— guido ferrario (@guidoferrario2) 18. ledna 2019
Složitější „příbalové letáky“ – například ty, které se týkají úzkosti nebo deprese – pomáhala majitelce léčebného knihkupectví sepsat její sestra, která pracuje jako psycholožka.
Orientaci ve zhruba 4000 titulech usnadňuje katalog. Moliniová stavy duše roztřídila do 70 kategorií od stresu přes nespavost až po nostalgii. Vzhledem k nečekanému úspěchu si majitelka značku Piccola Farmacia Letteraria nechala patentovat a stejně tak i své „příbalové letáky“ ke knihám.
🇮🇹 Buon we a tutti con una buona notizia! Ha aperto la prima Farmacia letteraria, dove i malori vengo curati (anche) con i libri, a Firenze! Fiorenza hai provato?? Supercool!! Piccola Farmacia... https://t.co/loq6tf0spq
— RossellaCanevari IT (@rosscanevait) 18. ledna 2019
Nejčastějšími zákazníky bývají mladé ženy, které trápí láska anebo nedostatek sebeúcty. Jiné chtějí začít číst nebo znovu číst a hledají průvodce, který by je vedl. Muži nejčastěji žádají knihy související s cestováním, duchovním růstem anebo chtějí něco dobrodružného.