Článek
Moderní konstrukce slouží kromě cyklistů a turistů také pro potřeby záchranářů. „Nová lávka se těší pozornosti cyklistů i turistů už teď a určitě bude velmi vytížená v jarním a letním období. Navíc je určena i pro průjezd sanitek v případě, že by bylo nutné rychle zasáhnout i s ohledem na blízký areál, jejž navštěvují rodiče s dětmi,“ uvedl náměstek karlovarského hejtmana Dalibor Blažek (Místní).
Stavba přišla kraj na bezmála pětadvacet milionů korun. Visutá konstrukce lávky je ocelová s dřevěnou mostovkou z dubu a modřínu.
Svatošské skály u Karlových Varů ✌️Nová lávka 🌻🌲. Jo a pěkně se houpe 🤣🤣. Stará dobrá lávka je stále v provozu ❤️
Zveřejnil(a) Michaela Kožíšková dne Středa 11. listopadu 2020
Dalším použitým materiálem je beton pro spodní stavbu a kámen pro obklady opěr. Hlavním vizuálním prvkem je dřevěné zábradlí z modřínu ve tvaru ondřejských křížů. Celková délka přemostění je 61,5 metru.
Karlovarský kraj potřeboval pro stavbu nové lávky získat pozemky, které byly součástí areálu v majetku České pošty (ČP). Různí ministři vnitra, pod které ČP spadá, pak při návštěvách regionu slibovali vyřešit převod na kraj do dvou týdnů, ale ve skutečnosti se nakonec věc táhla zhruba rok.