Článek
Janelle Rupkalvisová v únoru letěla se svým přítelem a jejich zvířecím mazlíčkem z washingtonského Seattlu do floridského Jacksonvillu s mezizastávkou v Salt Lake City v Utahu, když došlo na palubě prvního letu k incidentu s jejich kocourem. Server Independent o něm informoval v březnu.
Rupkalvisová seděla se svým partnerem a čtyřletým kocourem jménem Asparagus (v překladu Chřest) v první třídě, když je přišel napomenout palubní personál.
„Nedělám si legraci. Posadili jsme se a během 30 sekund, maximálně minuty nebo dvou přišla letuška a řekla: ,Pokud vaše kočka nepřestane mňoukat, budeme vás muset požádat, abyste opustili letadlo‘,“ uvedla nespokojená cestující.
Kočka si užila tři výlety letadlem. Zapomněli ji v nákladovém prostoru

Pasažérka argumentovala faktem, že malý kocour je vyděšený ze všeho, co se děje kolem, zatímco sedí v přepravce pod sedadlem, a nemohla se v hlavě zbavit otázky, zda by letuška stejně reagovala na plačící dítě.
@independent_usa Delta passenger Janelle Rupkalvis was allegedly told to keep her cat quiet on a 5 a.m. flight from Seattle to Salt Lake City on February 19, or she’d be forced to deboard the plane.
♬ original sound - independent_usa
„Říkala jsem si: Není možné, aby na to bylo nějaké pravidlo. Nikdy předtím jsem to neslyšela a létáme s ním opravdu často,“ uvedla Rupkalvisová s tím, že jakmile „Chřesta“ utišili, kontaktovali online aerolinky, aby jim byla tato problematika lépe osvětlena.
Podle online vyjádření aerolinek majitel musí být „odpovědný za to, aby zvíře udržel pasivní a zůstalo po dobu letu v přepravce“. Ta má být navíc čistá, aby nepůsobila diskomfort ostatním cestujícím.
Odškodné za stres
Podle pasažérky ale pasivní nutně neznamená tichý. Požádala proto zaměstnance aerolinek o odškodnění za „nepřesné informace v letadle“ a stres a úzkost, které jimi byly způsobeny.
Zástupce amerických aerolinek dal ženě a jejímu partnerovi na výběr poukázku v hodnotě 150 dolarů (3471 korun), nebo 15 tisíc mil ve věrnostním programu.
„Vzali jsme ty míle. Takže jsme ze situace dostali celkem 30 tisíc mil. Řekla bych, že je to fér. Co si myslíte o této cestovní lapálii?“ vyzvala žena ke komentářům své sledující na sociální síti TikTok.
A většina jí vyjádřila podporu s tím, že milují zvířata a personál letadla se nezachoval správně. Aerolinky v oficiálním vyjádření uvedly, že o situaci vědí a prošetřují ji.
Anketa
Karibský ráj musel počkat. Letadlo se vracelo kvůli ztracenému telefonu

Pořádný trapas v oblacích. Letadlo se muselo vrátit, protože si pilot zapomněl pas
