Článek
O tom, že se letecký provoz po pandemii oklepal, nejlépe svědčí srovnání minulého roku a letoška. Na loňské nejvytíženější lince mezi Singapurem a malajsijskou metropolí Kuala Lumpur se prodalo 4,9 milionu míst, zatímco u letošního vítěze to bylo o skoro dva miliony více, uvádí server CNN. Spoj mezi Hongkongem a Tchaj-pejí byl tím nejrušnějším už v předpandemickém roce 2019.
Na dalších příčkách žebříčku se umístily linky mezi Káhirou a Džiddou v Saúdské Arábii, jihokorejským Inčchonem a Tokiem, čtvrtý je spoj mezi Kuala Lumpur a Singapurem, pátý pak mezi Inčchonem a Ósakou. Také zbylé pětce dominují zejména asijské linky, a to mezi Dubají a Rijádem, Bangkokem a Hongkongem, Jakartou a Singapurem, Bangkokem a Singapurem a jedinou výjimkou je linka mezi newyorským letištěm JFK a londýnským letištěm Heathrow.
Také tři nejvytíženější domácí linky byly podle společnosti OAG realizovány v Asii, a to v Jižní Koreji a Japonsku.
Špatné zprávy pro planetu
Server CNN uvádí, že letošní výsledky jsou sice dobré pro letecké odvětví, pro planetu pak méně. Už v roce 2022 se letectví celosvětově podílelo na 2,1 procenta lidmi produkovaných emisí skleníkových plynů. Matteo Mirolo ze společnosti Transport & Enviroment, která bojuje za čistší dopravu, varoval, že další rozvoj odvětví je špatnou zprávou.
„Pokud nic neuděláme, bude letectví za pár let jedním z nejvýraznějších přispívajících faktorů,“ řekl Mirolo o zvyšující se produkci skleníkových plynů.