Článek
Jižní Moravu turisté vyhledávají pro vinice, zámky, muzea, jeskyně, ale i restaurace nebo lidové tradice. Přestože jde o nejnavštěvovanější kraj po Praze – loni do regionu přicestovalo téměř deset milionů návštěvníků –, lidé zde tráví nejméně času. To chce jihomoravská Centrála cestovního ruchu změnit.
Po vzoru zahraničních či některých turistických oblastí v České republice se proto rozhodla nabídnout obdobnou službu také v Jihomoravském kraji.
„MojaKarta je naše eso v rukávu. Návštěvníkům tohoto regionu zajistí mix zážitků, poznávání a odpočinku. Cílem karty je jednak motivace k návštěvě mimo hlavní sezonu a také prodloužení pobytu, který je u nás jeden z nejkratších v rámci České republiky,“ vysvětluje ředitelka Centrály Martina Grůzová.
Karta propojí méně známé turistické cíle s největšími taháky regionu. Výhodné vstupy zajistí například do Aqualandu Moravia, do bylinkového ráje Sonnentor na Hodonínsku, do zábavního parku Permonium nebo do jeskyně Balcarka v Moravského krasu.
K využití od dubna
Nástroj MojaKarta vítá i krajský úřad. „Chceme podpořit turisty, aby u nás zůstali o něco déle než teď. Jižní Morava se nedá jenom proletět. Abyste ji opravdu poznali, musíte si na to udělat čas,“ uvedl hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Výhody karty mohou turisté využívat od dubna. MojaKarta je kompletně virtuální. Návštěvníci mířící na jižní Moravu si ji založí prostřednictvím registrace na webových stránkách. Poté, co jim kartu ubytovatel ze smluvních ubytovacích zařízení aktivuje při přihlášení, mohou uplatňovat výhody prostřednictvím QR kódu v mobilním telefonu.