Článek
Ještě loni byly mezi Čechy autobusové zájezdy nabízející jeden den koupání v moři celkem populární. Tento typ dovolených vyhledávali zejména na slevových portálech, ale zájezdy objednávali i u cestovních agentur. Letos však mnohem více shánějí pobytové zájezdy s průměrnou délkou tři až čtyři dny. Chtějí přitom takové zájezdy, které jsou spojené s poznáváním, ale stále nabízejí také jeden den koupání u moře.
Kvůli sníženému zájmu o autobusové zájezdy ryze za koupáním cestovní kanceláře od tohoto typu výprav ustupují. „V minulosti byl zájem o takzvané jednodenní koupání u moře poměrně značný ze strany veřejnosti, přibližně dvě osoby na autobus v turnusu. Cestovní kanceláře tímto způsobem často doplňovaly třeba volné sedačky v autobusech,“ říká Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která v Česku sdružuje objekty působící v cestovním ruchu. „Dnes se s tímto typem výletů zájemci také setkají, ale spíše jen na slevových portálech,“ dodala.
Jednodenní koupání stojí 1200 korun
Největším lákadlem jednodenního koupání u moře je zejména cena, která se pohybuje v průměru kolem 1 200 korun na osobu. „Tento způsob trávení dovolené už preferuje jen úzký okruh Čechů, a to pravděpodobně i z důvodu ceny. Jedná se o formu cestování, která je velmi namáhavá, vzhledem k tomu, že cestující stráví minimálně celé dvě noci přejezdem v autobusu. Proto si i Češi raději připlatí za delší pobyt včetně ubytování,“ vysvětluje hlavní důvod snížení popularity jednodenních zájezdů k moři Jaromír Beránek, analytik cestovního ruchu ze společnosti Mag Consulting.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz
Cena tří až čtyřdenních zájezdů spojujících poznávací pobyt s koupáním v moři se pohybuje kolem 3 500 až 4 000 korun, v závislosti na destinaci. Češi si tento typ zájezdů poměrně oblíbili. „Jednodenní výlety volili zákazníci, kteří neměli finance na celý zájezd. Domnívám se však, že v dnešní době turisté s nízkými příjmy raději zůstanou jedno léto v tuzemsku a na delší dovolenou se pak vypraví v dalším roce,“ hodnotí preference českých turistů Petříčková.