Článek
Antimonopolní úřad uvedl, že na TripAdvisor obdržel stížnosti od uživatelů i majitelů hotelů a restaurací. Na svém webu pak úřad informoval, že server mohl zveřejňovat názory lidí, kteří hodnotili místa, na kterých ve skutečnosti nebyli.
Kromě toho úřad zahájil vyšetřování serverů pro on-line rezervaci Expedia a Booking.com. Dohody těchto webů s hotely prý mohou zabraňovat tomu, aby uživatelé dostávali lepší ceny a podmínky od jiných on-line služeb, nebo všeobecně od jiného rezervačního systému.
"Úřad se domnívá, že použití takových dodatků těmito dvěma hlavními platformami na trhu může podstatně omezovat hospodářskou soutěž," sdělil podle agentury Reuters regulátor.
Kontroly i pokuty
TripAdvisor tvrdí, že svým kontrolním mechanismům důvěřuje. Každá recenze prý prochází zvláštním systémem se složitými algoritmy.
Společnost má navíc tým více než 200 specialistů, kteří "manuálně zkoumají každou recenzi, kterou systémy označí ke kontrole", sdělila firma. Podvodníky prý mají odradit i vysoké pokuty.
Web Booking.com vlastní skupina Priceline Group, která se k věci bezprostředně nevyjádřila.
Expedia na žádost o vyjádření agentuře Reuters neodpověděla. Antimonopolní úřad tvrdí, že vyšetřování dokončí do srpna příštího roku.