Článek
Záměr oznámila ministryně turistiky Daniela Santanchèová s tím, že nová úprava by měla přispět ke spravedlivější soutěži mezi gastronomickými podniky. „Hodnocení mohou rozhodovat o životě a smrti hotelů a restaurací. Dnes někdo může napsat negativní recenzi, aniž by danou restauraci navštívil,“ uvedla ministryně podle listu Corriere della Sera.
Santanchè: «Basta con recensioni online anonime. Possono decretare la vita o la morte di un ristorante» https://t.co/3R2OWAAEMY
— Corriere della Sera (@Corriere) January 24, 2024
Vláda se podle ní nemůže v této oblasti zříkat odpovědnosti. „Uvidíme, jak můžeme zasáhnout. Online recenze se mohou stát nečestným marketingovým nástrojem. Chceme vědět, kdo recenze píše,“ vysvětlila ministryně.
„Hotely žijí z toho, jaká mají hodnocení na internetu. Pětaosmdesát procent rezervací provádějí zákazníci online. Bez digitálního prostředí se už neobejdeme,“ uvedla dále Santanchèová. Lidé podle ní mohou restauraci nebo hotelu dopomoci k úspěchu, nebo je také zruinovat. „Stačí čtyři slova,“ dodala.
Poukázala na to, že když novinář rozšíří nepravdivou informaci, musí počítat s důsledky, zatímco na sociální sítě si člověk může napsat, co chce. „I když máme velmi dobrou policii, která dohlíží na obsah internetu, nikdo není volán k odpovědnosti,“ varovala.