Hlavní obsah

Itálii a Sicílii propojí nejdelší visutý most světa. Stavba má začít co nevidět

Italská vláda si dlouho pohrávala s myšlenkou na propojení pevniny a Sicílie mostem. Realizace je podle všeho za rohem, výstavba by měla začít koncem letošního roku a počítá se s tím, že první auta a vlaky projedou přes Messinskou úžinu zkraje příští dekády. Pokud se projekt podaří dokončit, půjde podle serveru EuroNews o nejdelší visutý most na světě.

Foto: Profimedia.cz

Sicílie by mohla být v budoucnu lépe dostupná z pevniny.

Článek

Ambiciózní projekt byl představen už před lety, v roce 2013 ho však tehdejší administrativa smetla ze stolu. Nynější vláda se myšlenku rozhodla v roce 2022 oprášit a podle EuroNews by se měl projekt začít realizovat ještě letos. Kromě toho, že tříkilometrový visutý most propojí pevninu se Sicílií, měl by také pomoci v boji proti sílícímu vlivu mafie.

„Mafie prosperuje tam, kde panuje zoufalství a kde mladí lidé nemají budoucnost a práci,“ uvedl vicepremiér a ministr dopravy Matteo Salvini. „Most přinese práci, krásu a ušetří spoustu oxidu uhličitého vypouštěného do ovzduší, takže půjde o jeden z nejekologičtějších mostů na planetě,“ doplnil. Pravděpodobně tím narážel na fakt, že na Sicílii se z pevniny nejčastěji létá, alternativou je také trajekt.

Premiérka Giorgia Meloniová uvedla, že požádá Evropskou unii, aby na výstavbu mostu poskytla dotaci.

Bylo ostudou celé země. Dnes je nejstarší město Itálie dokonale vybroušený klenot

Cestování

Od dob Říma

Myšlenka na propojení pevninské Itálie a Sicílie není podle EuroNews žádnou novodobou záležitostí. Podle všeho sahá až do dob starověkého Říma, přičemž někteří historici věří, že Římané most skutečně postavili ze sudů a lodí.

O mnoho století později začal o myšlence hovořit také diktátor Benito Mussolini, ale až vláda Silvia Berlusconiho na začátku milénia získala financování od Bruselu. Ani tehdy však k realizaci nedošlo a projekt byl v rané fázi odpískán.

Obhájci projektu uvádějí, že bude mít silniční a železniční most množství benefitů, mimo jiné nabudí ekonomiku Sicílie a vyrovná rozdíly mezi bohatým severem Itálie a chudším jihem. Kritici naopak tvrdí, že jde o rozhazování veřejných prostředků a také značný risk, jelikož stavba vznikne v seizmicky aktivní lokalitě. Environmentalisté zase argumentují potenciálním rizikem pro místní ekosystémy a také estetickým poškozením krajiny.

„Máme ambici položit základní kámen a začít s realizací projektu,“ reagoval přesto Salvini s tím, že zahájení prací je jedním z jeho cílů coby ministra dopravy. Náklady na provoz trajektů a znečištění jsou podle něj markantnější, než kolik bude stát výstavba mostu.

Pompeje omezí počet návštěvníků

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám