Článek
Navrhovaný zákon by měl lépe ochránit turisty a zákazníky, kteří na základě recenzí často podniky navštěvují. Podle úřadu by předložení dokladu a důkazů vedlo k férovějšímu a transparentnějšímu prostředí v cestovním ruchu. Falešné recenze jsou v Itálii už nyní zakázány, regulace je ovšem náročná, informuje server Independent.
Podle italského ministerstva obchodu ovlivňují falešné či nepravdivé recenze hotelů a restaurací jejich výnosy, a to o šest až třicet procent. Podle navrženého zákona by se hodnocení musela psát do dvou týdnů od návštěvy a měla by obsahovat pouze relevantní informace a podrobnosti.
Pokud by se prokázalo, že jsou recenze starší než dva roky nebo že už nejsou relevantní, mohly by podniky požádat o jejich stažení. Placená či sponzorovaná hodnocení, která mají uměle vylepšovat renomé podniku, by byla zcela zakázaná.
Itálie a Španělsko zpřísňují pravidla pro turistické pronájmy
„Dnešek je důležitým krokem k ochraně našeho podnikání,“ okomentovala to minulý týden ministryně cestovního ruchu Daniela Santanchéová. „Recenze, které budou díky tomuto zásahu pravdivé, jsou pro úspěch podniků či důvěru zákazníků klíčové,“ doplnila.
Najít správné řešení
Podle Independentu se ale někteří lidé obávají, že nutnost prokázat se osobním dokladem řadu hodnotitelů od napsání recenze odradí.
„Falešné recenze jsou pro spravedlivou konkurenci problematické, protože mají velký vliv na prodeje, a jsou problémem i pro spotřebitele, kteří mohou být klamáni,“ uvedl předseda asociace pro ochranu spotřebitelů Michele Carrus pro agenturu Reuters.
Dodal, že je potřeba problém pojmenovat. Přestože se domnívá, že správné řešení je složité, věří, že ho lze dosáhnout během parlamentní debaty.