Hlavní obsah

Itálie chce zatrhnout falešné recenze. Bude vyžadovat doklad i důkazy

2:20
2:20

Poslechněte si tento článek

Falešné či placené recenze by mohly být v Itálii brzy minulostí. Úřady jim plánují učinit přítrž prostřednictvím navrženého zákona, podle nějž by se pisatelé při hodnocení restaurací či hotelů museli prokázat dokladem a také by museli předložit důkaz, že daný podnik skutečně navštívili.

Foto: Profimedia.cz

Falešné recenze mají dodat hodnocením podniků na věrohodnosti (ilustrační foto).

Článek

Navrhovaný zákon by měl lépe ochránit turisty a zákazníky, kteří na základě recenzí často podniky navštěvují. Podle úřadu by předložení dokladu a důkazů vedlo k férovějšímu a transparentnějšímu prostředí v cestovním ruchu. Falešné recenze jsou v Itálii už nyní zakázány, regulace je ovšem náročná, informuje server Independent.

Podle italského ministerstva obchodu ovlivňují falešné či nepravdivé recenze hotelů a restaurací jejich výnosy, a to o šest až třicet procent. Podle navrženého zákona by se hodnocení musela psát do dvou týdnů od návštěvy a měla by obsahovat pouze relevantní informace a podrobnosti.

Pokud by se prokázalo, že jsou recenze starší než dva roky nebo že už nejsou relevantní, mohly by podniky požádat o jejich stažení. Placená či sponzorovaná hodnocení, která mají uměle vylepšovat renomé podniku, by byla zcela zakázaná.

Itálie a Španělsko zpřísňují pravidla pro turistické pronájmy

Cestování

„Dnešek je důležitým krokem k ochraně našeho podnikání,“ okomentovala to minulý týden ministryně cestovního ruchu Daniela Santanchéová. „Recenze, které budou díky tomuto zásahu pravdivé, jsou pro úspěch podniků či důvěru zákazníků klíčové,“ doplnila.

Najít správné řešení

Podle Independentu se ale někteří lidé obávají, že nutnost prokázat se osobním dokladem řadu hodnotitelů od napsání recenze odradí.

„Falešné recenze jsou pro spravedlivou konkurenci problematické, protože mají velký vliv na prodeje, a jsou problémem i pro spotřebitele, kteří mohou být klamáni,“ uvedl předseda asociace pro ochranu spotřebitelů Michele Carrus pro agenturu Reuters.

Dodal, že je potřeba problém pojmenovat. Přestože se domnívá, že správné řešení je složité, věří, že ho lze dosáhnout během parlamentní debaty.

Benátky: Předražené, přelidněné, a přesto překrásné

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám