Článek
Hororový let se udál minulý pátek a některým cestujícím se zdálo, že úděsný zážitek v oblacích nikdy neskončí. Na vině byla bouře Eunice, která cestující zastihla na jednom z londýnských letišť Gatwick. Piloti se v turbulencích snažili přistát, avšak marně, a tak nakonec zamířili do Kodaně. Po přistání v dánském hlavním městě to bylo necelých pět hodin, které cestující strávili ve vzduchu, uvádí server Independent.
Tím však cesta již značně unavených a deprimovaných pasažérů neskončila. Posádka aerolinek totiž začala promýšlet, jak s nimi naložit. „Strávila jsem pět hodin ve vzduchu, cestující, z nichž mnozí jsou děti, pak zůstali další dvě hodiny v letadle, zatímco se v Norwegian rozmýšleli, co dělat. Nenabídli nám žádné jídlo, pití ani pomoc,“ napsala na Twitter Natalia Golyševa Deisová, jedna ze zákaznic společnosti.
Cestující do sebe nalila několik vín, na letišti pak udeřila policistu
Žena doplnila, že posádka byla milá, ale neměla dostatek zásob, aby lidem mohla pití nebo svačinu nabídnout. Zdaleka nejhorší však podle cestující bylo, že ani zaměstnanci netušili, co bude dál – zda letadlo někam poletí, nebo budou muset cestující vystoupit.
Část zůstane, část se vrátí
Zástupce společnosti následně pasažérům sdělil, že část z nich bude muset zůstat v Kodani, někteří odjedou do Stockholmu, zatímco zbytek se vrátí do Helsinek. Většina lidí přitom chtěla setrvat v dánské metropoli, což na palubě způsobilo značnou tenzi. Posádka nakonec oznámila, že se do Helsinek vrátí naprosto všichni cestující, píše Independent.
9 am on 18.02 @Fly_Norwegian captain on flight D82766 announces there is going to be a bumpy ride en route to London bc of the storm. On approach to #Gatwick the plane makes 2 landing attempts in extreme turbulence, circles around South Downs & is then diverted to Copenhagen (2)
— Natalia Golysheva Deis (@Deis_face) February 20, 2022
„Spoustu z nás to rozčílilo, pořád měnili rozhodnutí. Bylo to stresující. Někteří lidé měli záchvaty paniky včetně mě. K odletové bráně byla přivolána policie,“ doplnila Deisová, která na aerolinky podala oficiální stížnost. Žena uvedla, že se spoustě cestujícím nelíbilo, že by měli podstoupit další 90minutový let.
Rozhodnutí aerolinek se navíc opětovně změnilo. Kapitán oznámil, že kdo chce opustit letadlo, tak může, ale případné ubytování si bude muset zajistit na vlastní náklady a nebude mít nárok na žádnou finanční kompenzaci.
Cestující, kteří se rozhodli zůstat v letadle, museli dále čekat. Bylo totiž nutné vyložit zavazadla pro pasažéry, kteří v Kodani vystoupili. „To je více než 10 hodin v letadle bez jídla, pití nebo vzduchu,“ konstatovala Deisová, jež se však sama rozhodla zůstat v Dánsku.
Aerolinky tvrdí opak
Cestující Darren Trofimczuk byl jedním z těch, kteří se vrátili do Helsinek. „Navzdory slibům, že pomůžete zařídit lidem hotely a lety do Británie, jste nás vyklopili v Helsinkách, abychom se postarali sami o sebe,“ napsal muž.
Mluvčí aerolinek nicméně uvedl, že cestujícím byla nabídnuta letenka s jinou společnosti, a to zcela zdarma.
„Kvůli špatnému počasí ve Velké Británii nemohlo letadlo v Gatwicku přistát a muselo být odkloněno do Kodaně. Lepší možností by byl let zpět do Helsinek, ale kvůli silnému větru a natankování paliva jsme se rozhodli pro Kodaň, protože bezpečí zákazníků a posádky je vždy naší prioritou číslo jedna,“ okomentoval mluvčí a omluvil se za nepříjemnosti.