Článek
Obchůdek Queviures Múrria se poprvé otevřel už koncem 19. století, konkrétně v roce 1898. Dodnes kolemjdoucí obdivují jeho historickou fasádu, uvnitř pak původní mahagonový nábytek, prodejní pultík nebo cedule z 20. let minulého století. Řada lidí do krámku, který prodává dražší delikatesy, míří jen kvůli interiéru a ze sortimentu si nic nekoupí. S takovými lidmi už vedení obchodu došla trpělivost.
Personál proto před dveře umístil ceduli, která kolemjdoucí informuje, že jim za pouhé nahlédnutí do interiéru bude naúčtováno pět eur na osobu, píše Independent. Zaměstnanci nicméně přiznali, že nová pravidla zatím na nikoho neaplikovali. Počet turistů, kteří si do obchodu přišli vyfotit selfie, se však podle manažera Toniho Merina značně snížil.
Queviures Múrria, a Barcelona, avisa que cobrarà 5 euros als turistes que entrin només a mirar https://t.co/j5ll6jMzGH pic.twitter.com/PxhynxPR4h
— 324.cat (@324cat) July 8, 2023
„Nevybrali jsme žádné peníze od lidí, kteří se chtějí jen podívat dovnitř, ale to není smyslem celé věci,“ uvedl Merino.
Barcelona patří k evropským metropolím, které usilovně bojují s takzvaným overtourismem, tedy masovým cestovním ruchem. Hlavní město Katalánska letos například oznámilo zvýšení městské daně, platí tu také nejrůznější zákazy; třeba zákaz kouření na všech plážích.