Článek
Curtisová uvedla, že při nástupu do letadla jí aerolinky vozík poskytly. Při výstupu ji však informovaly, že si ho musí zaplatit. „Moc jsem tomu nerozuměla, ale řekla jsem si, že nezaplatím za to, abych mohla vystoupit z letadla,“ řekla pasažérka pro australský televizní pořad Sunrise.
Žena doplnila, že neměla jinou možnost než se vysápat z paluby a tam už nasednout na vlastní vozík. „Bylo to velmi ponižující,“ uvedla Curtisová s tím, že cestovala s kamarádkou, která si však nedávno poranila koleno, a tak jí ani nemohla s výstupem z letadla pomoci.
The ruthlessness of capital.
— 林苒♥️Linr (@Linr_Corp) November 2, 2022
A disabled woman on Jetstar Australia wanted a wheelchair to get off the plane but was told she had to pay rent for the chair and she had no money so she had to crawl in front of everyone.pic.twitter.com/DxIG5EMq1L
„Nemohla jsem ji fyzicky zvednout, cítila jsem bezmoc a nemohla jsem tomu uvěřit,“ okomentovala situaci Curtisové kamarádka Natasha Elfordová. Hendikepovaná cestující rovněž uvedla, že jí personál aerolinek Jetstar nebyl příliš nápomocný.
Mluvčí společnosti informoval, že se dopravce Curtisové už omluvil. „Velice se omlouváme za nedávnou zkušenost. Zavazujeme se k poskytování bezpečných a komfortních služeb všem našim cestujícím, včetně těch, kteří vyžadují speciální asistenci,“ uvedl mluvčí. Doplnil, že v tomto konkrétním případě došlo k chybě v komunikaci. Poskytnutí vozíku má být totiž zdarma.