Hlavní obsah

Egypt a Řecko hitem sezóny. All inclusive stravování stále neochvějně vede

Chorvatsko je mezi Čechy držák - o tom nejde diskutovat. Opravdu silnou sezónu ale letos prožívá také Egypt, kde si Češi můžou dosyta užít skvělého šnorchlování, ale také některé řecké ostrovy, které v minulých sezónach zasáhla uprchlická krize. Hlad po moři je letos u Čechů obrovský a projevuje se to na prodejích - nabídka last minute zájezdů tak letos dost možná nebude příliš bohatá.

Foto: Profimedia.cz

Řecký Kos má nastartováno na skvělou sezónu.

Článek

Podle výkonného ředitele CK Fischer Jiřího Jelínka se Češi oproti loňskému roku přestali bát cestovat, růst poptávky v letošní sezóně k blízkým mořím bude minimálně 20 procent. „Destinace s největším růstem jsou Řecko, zejména Kos, Rhodos a Kréta, dále Egypt a Spojené arabské emiráty, kam jsme zavedli přímou linku do Rás al-Chajma,“ uvedl Jelínek.

Je to právě Egypt, který roste snad všem cestovním kancelářím v letošním roce o vysoké desítky procent, v některých případech pak o více než 100 procent. Důvodem je relativní uklidnění bezpečnostní situace a skutečnost, že Egypt investoval velké sumy do zlepšení bezpečnostních opatření na všech svých hlavních letištích.

Chorvatsko stále vede

Nejoblíbenější destinací bylo loni Čechy milované Chorvatsko, kam podle Českého statistického úřadu vyjelo zhruba 828 000 lidí. Za zemí u Jadranu se umístilo Slovensko a třetí skončila Itálie. [celá zpráva]

Foto: Profimedia.cz

Chorvatsko je pro Čechy stálicí.

Zajímavý je pak náhled na převažující preference turistů. Podle Jelínka si typický klient vybírá stravovací program all inclusive (až 70 procent) a létá do čtyřhvězdičkových hotelů (50 procent). Pokud Češi cestují s rodinou, volí navíc hotely s animačními programy pro děti (rovněž 50 procent). A 80 procent turistů pak preferuje dovolenou o sedmi nocích.

Internet Čechům nestačí

Až 70 procent klientů Fischera začíná nákup zájezdů na internetu. „Web je pro nás v dnešní době klíčový. Zákazníci si na něm vyberou, co by jim tak zhruba vyhovovalo. Ale pouhých šest procent dovolenou na internetu i zakoupí a zaplatí,“ uvedl mluvčí cestovní kanceláře Jan Bezděk při představení modernizované pobočky na pražské Národní třídě.

Podle Bezděka potřebuje drtivá většina klientů nákup s někým zkonzultovat, aby se ujistila o správnosti svého výběru. Z webu mají klienti často vybrané dvě až tři destinace i hotely, které by jim vyhovovaly, ale právě finální část potřebují probrat tváří v tvář.

Foto: Michael Švarc, Novinky

Na webu začíná nákup až 70 procent klientů, většina pak míří na pobočku.

Analýzu potvrzuje i marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma. Zájezdy online kupuje u cestovní kanceláře 10 procent klientů, zbytek pak míří na prodejny nebo je kupuje u provizních prodejců. Oněch 10 procent potvrzuje i mluvčí CK FIRO-tour Eva Němečková, podle které právě odhadem jen do 10 procent klientů vůbec nevyužije služby poboček. Mnoho lidí vybírá dovolenou s pomocí pracovníka CK na pobočce a zájezd posléze objedná online. Cestovní kancelář v poslední době eviduje návrat klientů do poboček - důvodem jsou prý mimo jiné osobní zkušenosti referentek prodeje, doplnila Němečková.

Pobočky jsou stále potřebné i pro CK Blue Style. V nich totiž zákazníci častěji finalizují výběr svého zájezdu, ač v hotovosti na prodejně podle tiskového mluvčího Václava Nekvapila platí zhruba jen 25 procent z nich. Zbytek pak platí přes internet.

Výběr článků

Načítám