Článek
Mladá hosteska rozdávala sklenky krymského "šampaňského" a mířila ukazovátkem na místa na poloostrově, z nichž se nyní stala ohniska toho, co analytici označují za největší krizi od konce studené války. Za ní visel velký plakát kyjevského náměstí Majdan, které se koncem minulého měsíce změnilo na válečnou zónu, kde byly při střetech zabity desítky demonstrantů.
Návštěvníci veletrhu, který se koná od 5. do 9. března a patří mezi největší v turistickém průmyslu, popíjeli ukrajinské bublinky. Nabídkám na dovolenou však věnovali jen mizivou pozornost.
„Doufáme v dobrou sezónu. Situace v zemi není stabilní, ale není to válka," řekla Kateryna Suprovyčová, která má na starosti propagaci turistiky na Krymu. „Uvidíme, co se stane během turistické sezóny, která začíná v dubnu a končí v říjnu."
Krym se pyšní bohatou historií coby turistická destinace, která léto co léto přitahuje tisíce Ukrajinců a Rusů i stoupající počet Němců či Poláků. V roce 2013 ukrajinský turistický ruch podstatně vzrostl a činitelé přítomní v Berlíně uváděli, že jejich cílem je zdvojnásobit počet návštěvníků během následujících osmi let.