Článek
O žalobě podané společností Ryanair u irského soudu na výtržníka, který 9. dubna loňského roku na letu FR7124 z Dublinu na Lanzarote předvedl tak nepřijatelné chování, že letadlo v jeho důsledku muselo neplánovaně přistát v portugalském Portu, informoval server Independent. Co přesně pasažér na palubě vyváděl, server neuvedl.
Výtržnictví je drahý špás
Podle letecké společnosti muselo 160 pasažérů přespat v Portu a zmeškalo tak celý den své plánované dovolené na jednom z Kanárských ostrovů. Vyjma nutnosti zajistit pasažérům ubytování byly do celkové částky připočítány i nezbytné výdaje cestujících a přistávací poplatky. Ryanair požaduje po výtržníkovi celkem 15 tisíc eur (377 072 korun).
Aerolinky prosazují politiku nulové tolerance vůči neukázněnému chování cestujících v letadle.
Jako Pan Tau. Internetem se šíří video cestující, která se prochází po křídle letadla
Mluvčí Ryanairu v oficiálním vyjádření uvedl: „Je nepřijatelné, aby cestující, z nichž mnozí míří daleko s rodinou nebo přáteli, aby si užili pohodovou letní dovolenou, trpěli zbytečným vyrušováním a zkrácením trvání dovolené v důsledku chování jednoho neukázněného cestujícího.“
Podle aerolinek je žaloba jen jedním z mnoha důsledků, kterým budou pasažéři čelit, pokud svým nevhodným chování naruší hladký průběh letu: „Doufáme, že tento krok odradí od dalšího rušivého chování na letech, aby pasažéři i posádka mohli cestovat v příjemném a uctivém prostředí.“