Článek
Snad proto, že publicista Petr Čermák ze svého domova poblíž pražského letiště s nostalgií sleduje nezadržitelný ústup ikonické siluety Jumbo Jetu ze světového nebe, a určitě i proto, že je celoživotně fascinován inspirativními lidmi, sepsal příběh prvního českého kapitána B-747 a jeho stroje.
Legendární nebeský náklaďák
Úkol to prý zpočátku nebyl jednoduchý. Slavomír Pískatý se totiž se skromností sobě vlastní do veřejného vyprávění svého nebeského dobrodružství příliš nehrnul.
„V leteckém světě je známý jako prvotřídní profesionál, jinak by také nemohl 20 let dělat kapitána Jumbo Jetu u jedné z největších aerolinek světa. Ale když už se k vyprávění odhodlal, ponořil se do pracovní minulosti tak důkladně, že kromě ohromné spousty příběhů a unikátních fotek z archivu rodiny i od leteckých nadšenců někde vykutal dokonce i výstřižek z amerických novin o své přestřelce s Američany nad někdejší železnou oponou,“ sdělil Čermák Novinkám.
Jóga v uličce letadla? Palubní personál ve videu nevěřil svým očím
Slavomír Pískatý poznal během dvaceti let pilotování legendární dopravní letoun do posledního šroubku. Nalétal s ním neskutečných 16 000 hodin, což činí více než 666 dní čistého času.
V knize pilot všem fanouškům létání i klasickým cestujícím vysvětlí, proč má nebeský náklaďák na trupu hrb, co všechno uveze i čím je výjimečné Letiště Václava Havla. Zabrousí také do tajů linkového létání s pasažéry, které je milovníkům vzdušné přepravy přece jen o něco bližší.
Technické typy a všechny, kteří si rádi hrají, potěší informace, že součástí knihy je i rozkládací schéma přístrojové desky a ovládacích panelů letounu B-747. Jen se začíst do 263 stran a pomyslně vzlétnout. Pevná vazba vydaná nakladatelstvím Jota vyjde na 318 korun. A za to už dnes letenku nepořídíte. A obzvláště ne s takovým pilotem.