Článek
Služba, upozorňující na zrušení nutnosti balení oblečení už svým názvem Any Wear, Anywhere, běží od začátku července a bude pro cestující japonských aerolinií dostupná do konce září 2024. Poté bude vyhodnoceno, jak byl naplněn primární cíl, a to snížit emise letadel snížením váhy přepravovaných zavazadel. Zohledněny budou i emise vzniklé praním a dodávkami oblečení, uvedlo CNN.
V tuto chvíli se odhaduje, že deset kilogramů ušetřených v zavazadle by se mělo rovnat sedmi a půl kilogramům ušetřeným na emisích, což má být ekvivalentem 10 minut sušení vlasů fénem po dobu 78 dnů.
Letní i zimní, formální i ležérní
Služba samozřejmě respektuje potřeby jednotlivců, proto si každý může navolit, zda stojí o dámské, nebo pánské oblečení, jaké je roční období, počet svrchních a spodních vrstev a dále preferuje-li formální, či ležérní styl. Vybírá samozřejmě i datum a jméno hotelu, kde na něj taška se vším potřebným má čekat.
Still deciding what to rent? Visit our website <https://anywearanywhere.store> to see more items and find out your best...
Posted by Any Wear, Anywhere on Friday, September 1, 2023
Vše se objednává přes web, a to za cenu v přepočtu zhruba 780 korun až 1100 korun za celou dobu pronájmu. Počítá se zřejmě se standardní dobou dovolené, u delšího časového období by suma pravděpodobně narostla. Oblečení je buď použité, nebo pochází z nadbytečných zásob společnosti. Po dokončení užívání je opětovně vypráno a vráceno do oběhu.
Pronájem oblečení už využili návštěvníci Japonska ze 115 světových zemí, přestože v nich služba obvykle nemá žádnou reklamu. Nejčastěji si svršky rezervují Američané a Australané.
Proč se na dovolené tahat s kufry a prát?
„Cestování je moje velká láska a byla jsem už v mnoha zemích světa, ale vždycky mě otravovalo tahat zavazadla a prát v zahraničí. Na cestách je pro mě nejdůležitější ubytování, jídlo a oblečení. V zahraničí jsou hotely a restaurace, tak proč bychom si museli vozit oblečení z domu? “ říká Miho Morijová, která přišla s nápadem a úspěšně navázala spolupráci s japonskou společností zprostředkující rezervační systémy, doručování a praní oblečení.
S myšlenkou na pronájem šatníku přišla Morijová úspěšně již před pandemií covidu-19, v důsledku neustálých zdržování ale musela v podstatě začínat znovu a nebylo lehké najít leteckou společnost, která by její vizi vyšla vstříc.
Nejvyšší hora Japonska úpí pod nájezdy turistů
Co čeká za žlutými dveřmi s nápisem knihkupectví
Nina Gborová, odbornice na udržitelnou módu, vidí v této službě i další pozitivní dopady než jen snížení emisí a ušetření paliva letadel. Lidé si podle ní na cesty, ať už služební, či volnočasové, často kupují nové oblečení. Ušetří se tak zbytečný odpad z tohoto oblečení. Prodloužení životnosti nošení oděvů o devět měsíců také snižuje uhlíkovou stopu každého vyrobeného kusu. A zapůjčené oděvy budou na rozdíl od těch roky nečinně ležících ve skříni vskutku využity.
Jak autorka, tak odbornice na módu proto vidí velký potenciál v pronájmu šatníku na dovolenou po celém světě.