Článek
Na čtyřdenní pobyt vyrazili O’Neilovi začátkem prosince s cestovní kanceláří Tui. Podle jejích pravidel mohou zákazníci při špatné předpovědi počasí termín dovolené obvykle posunout, nebo ho zcela zrušit a nechat si vrátit peníze, informuje server Independent. Lisa O’Neilová tvrdí, že kvůli obavám o špatnou sněhovou nadílku CK kontaktovala, tamní zaměstnanci ji však ubezpečili, že se není čeho bát a že sníh bude. Rodina tak do Finska nakonec 1. prosince vyrazila a zájezd za 3482 liber (zhruba 105 tisíc korun) zaplatila.
Zkraje to vypadalo, že sněhu bude opravdu dost. Jenže se záhy oteplilo, začalo pršet a všechny plánované aktivity, za kterými turisté během zimy do Laponska jezdí, se kvůli tání zrušily. O’Neilovi si stěžují, že jim cestovní kancelář neposkytla žádné alternativy a případné náhradní aktivity si museli uhradit sami.
'No snow' Lapland holiday refund row for Cumbrian family.
— Petteri Aittola (@golfholisti) December 20, 2024
How dumb can a Brit be? If there is no degrees below, and rain poors down instead of snow, nothing you can do. Enjoy your holidays without snow or pick a better time span by the weather forecast! https://t.co/TNoK1Du4zJ
Kvůli roztání sněhu se řada dalších dovolenkářů ocitla ve stejné situaci, což podle O’Neilové vyvolalo mezi zákazníky cestovní kanceláře velkou nevoli. O to více, že mnoho z nich se ohledně sněhové předpovědi a špatných vyhlídek informovalo předem a na potenciální riziko upozorňovalo.
Chtějí plnou refundaci
Tui po ukončení pobytu nabídla rodině, že jí vrátí polovinu peněz. O’Neilová však podala oficiální stížnost a požaduje plnou refundaci. „Vzali si všechny naše peníze, a přitom mají pravidla, díky kterým máte pocit, že vám kryjí záda a vaše životní úspory jsou v dobrých rukou a děti dostanou prázdniny, které si zaslouží,“ řekla pro BBC rozhořčená Britka.
Dodala, že cestovní kancelář by měla v tuto chvíli udělat správnou věc a peníze vrátit v plné výši, namísto toho, aby se řídila vlastními hloupými pravidly. „Náš tým je v kontaktu se všemi postiženými zákazníky, aby jim nabídl řešení,“ uvedl k záležitosti mluvčí Tui.