Hlavní obsah

Dali úspory za vysněnou dovolenou na severu. Kvůli nedostatku sněhu teď zuří

2:42
2:42

Poslechněte si tento článek

Měla to být dokonalá dovolená v Laponsku. Sen o zimní pohádce se však brzy rozplynul a britská rodina O’Neilových zůstala lehčí o tisíce liber a bez kýžených zážitků. Kvůli vyšším teplotám totiž roztál sníh, což znemožnilo podniknout jakékoli tradiční aktivity, včetně jízdy na psím spřežení nebo na sněžných skútrech. Britové nyní po cestovní kanceláři požadují kompenzaci v plné výši, protože na špatnou předpověď počasí upozorňovali předem.

Foto: Profimedia.cz

Oblíbenou aktivitou je v Laponsku jízda na psím spřežení.

Článek

Na čtyřdenní pobyt vyrazili O’Neilovi začátkem prosince s cestovní kanceláří Tui. Podle jejích pravidel mohou zákazníci při špatné předpovědi počasí termín dovolené obvykle posunout, nebo ho zcela zrušit a nechat si vrátit peníze, informuje server Independent. Lisa O’Neilová tvrdí, že kvůli obavám o špatnou sněhovou nadílku CK kontaktovala, tamní zaměstnanci ji však ubezpečili, že se není čeho bát a že sníh bude. Rodina tak do Finska nakonec 1. prosince vyrazila a zájezd za 3482 liber (zhruba 105 tisíc korun) zaplatila.

Zkraje to vypadalo, že sněhu bude opravdu dost. Jenže se záhy oteplilo, začalo pršet a všechny plánované aktivity, za kterými turisté během zimy do Laponska jezdí, se kvůli tání zrušily. O’Neilovi si stěžují, že jim cestovní kancelář neposkytla žádné alternativy a případné náhradní aktivity si museli uhradit sami.

Kvůli roztání sněhu se řada dalších dovolenkářů ocitla ve stejné situaci, což podle O’Neilové vyvolalo mezi zákazníky cestovní kanceláře velkou nevoli. O to více, že mnoho z nich se ohledně sněhové předpovědi a špatných vyhlídek informovalo předem a na potenciální riziko upozorňovalo.

Chtějí plnou refundaci

Tui po ukončení pobytu nabídla rodině, že jí vrátí polovinu peněz. O’Neilová však podala oficiální stížnost a požaduje plnou refundaci. „Vzali si všechny naše peníze, a přitom mají pravidla, díky kterým máte pocit, že vám kryjí záda a vaše životní úspory jsou v dobrých rukou a děti dostanou prázdniny, které si zaslouží,“ řekla pro BBC rozhořčená Britka.

Dodala, že cestovní kancelář by měla v tuto chvíli udělat správnou věc a peníze vrátit v plné výši, namísto toho, aby se řídila vlastními hloupými pravidly. „Náš tým je v kontaktu se všemi postiženými zákazníky, aby jim nabídl řešení,“ uvedl k záležitosti mluvčí Tui.

Na Santově prahu to praská ve švech. Hordy turistů sužují už i Finsko

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám