Článek
Od konce března budou aerolinky létat dvakrát týdně do Osla, od konce května až do konce letní sezóny pak plánují přidat ještě dva zpáteční spoje. Na tyto lety bude nasazen Airbus A319. Ceny jednosměrné letenky z Prahy do norské metropole budou začínat od 2538 Kč, zpáteční od 4598 Kč včetně všech poplatků.
Od 30. března budou České aerolinie pravidelné létat také do Billundu v Dánsku, a to čtyřikrát týdně letadly ATR 42, případně větším strojem ATR 72. Letenky do Billundu vyjdou na 3088 Kč za jednosměrný a od 5717 Kč za zpáteční let včetně poplatků.
Pravidelnou linku do Corku, jednoho z největších irských měst, nabídne společnost od poloviny května s frekvencí dvou zpátečních letů týdně. Letenky do Corku vyjdou cenově prakticky totožně s těmi do Billundu.
Mezi 1. červnem a 30. zářím budou ČSA dvakrát týdně operovat také zpáteční lety do severošpanělského Bilbaa. Za jednosměrnou letenku do Bilbaa cestující zaplatí od 3088 Kč, za zpáteční od 5614 Kč – opět včetně poplatků. Stejně jako linka do Corku bude i tato sezónní.
Po čtyřech letech ČSA znovu nabídnou pravidelné lety do italské Boloně. Letadla ATR 72 tam z Prahy zamíří čtyřikrát týdně počínaje 29. březnem 2015. Ceny jednosměrné letenky do Boloně začnou na 2538 Kč, zpáteční na 4745 Kč včetně poplatků.
Bude se létat i do Ruska
Letní sezóna 2015 přinese také lety do ruské Kazaně i Kaliningradu, důležité městské enklávy včleněné mezi Polsko a Litvu. Spojení mezi Prahou a Kazaní zajistí dvakrát týdně Airbus A319. Ve stejných kombinacích dnů v týdnu pro víkendový i týdenní pobyt v Praze je plánován také letový řád pro novou linku do Kaliningradu.
Na linku mezi Prahou a Kaliningradem ČSA nasadí turbovrtulové letadlo ATR 72. Obě linky, do Kazaně i Kaliningradu, budou v provozu celoročně.
Vybrané destinace musely splňovat několik základních kritérií, mezi nimiž byla samozřejmě dostatečně velká cílová skupina cestujících. Společnost ale musela zavedení nových spojů zvážit také z řady jiných hledisek.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:
„Dalším kritériem je vhodná kapacita pro danou cílovou skupinu a produkt, tedy vhodné letadlo. Pak daná linka musí dávat provozní smysl z pohledu letového řádu ČSA a v souhrnu nesmí chybět ekonomická návratnost a pravděpodobnost generování zisku,“ popsal Novinkám mluvčí ČSA Daniel Šabík.