Hlavní obsah

Čínský vlak má prosklenou podlahu a jezdí vzduchem. Má připomínat pandu

Unikátním vlakem se mohou svézt obyvatelé čínského města Čcheng-tu. Souprava nejezdí po kolejích, ale je zavěšená, využívá napájení lithiovými bateriemi a má navíc prosklenou podlahu, aby se pasažéři mohli více kochat. Svým černobílým zevnějškem má pak připomenout pandy, pro které je ve městě zřízena rezervace a výzkumné centrum.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: V S'-čchuanu vyjel první vlak na závěsné železniciVideo: Reuters

Článek

Poprvé se vlak na železnici Čung-tchang Air Railway rozjel 26. června. Kromě stropu, kterým je zavěšen na kolejnici, je prakticky celý prosklený, podle serveru CNN poskytuje cestujícím 270stupňový výhled. Jde o vůbec první soupravu svého druhu, která využívá lithiové baterie jako pohon.

Železnice je to spíše drobná, na délku má pouhých 11,5 kilometru, jde proto spíše o turistické lákadlo. I z toho důvodu má barevně připomenout pandy — Čcheng-tu totiž proslulo místním chovným centrem, které si za jeden z cílů klade rozšířit pandí populaci.

Každý vagon pojme až 120 lidí a je vyroben z lehkých materiálů z uhlíkových vláken. Vozy jsou klimatizované, aby se vzduch v nich kvůli sklu příliš neohříval. Cestující se pak svezou rychlostí zhruba 80 kilometrů v hodině, což je zhruba stejně jako v metru. Linka má aktuálně čtyři zastávky.

Čína představila vlak maglev dosahující rychlosti 600 km/h

Ekonomika

V Číně se v poslední době na poli vlakové dopravy udály dvě další významné věci. V Tibetu začal na konci června operovat první rychlovlak, který propojuje Lhasu s Ňingthri. Země také představila nový maglev, nejrychlejší vlak na světě, který může jet rychlostí až 600 kilometrů v hodině. Zatím pro něj však nemá vhodnou železnici.

Po střeše světa se rozjel první vysokorychlostní vlak

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám