Článek
Poprvé se vlak na železnici Čung-tchang Air Railway rozjel 26. června. Kromě stropu, kterým je zavěšen na kolejnici, je prakticky celý prosklený, podle serveru CNN poskytuje cestujícím 270stupňový výhled. Jde o vůbec první soupravu svého druhu, která využívá lithiové baterie jako pohon.
Železnice je to spíše drobná, na délku má pouhých 11,5 kilometru, jde proto spíše o turistické lákadlo. I z toho důvodu má barevně připomenout pandy — Čcheng-tu totiž proslulo místním chovným centrem, které si za jeden z cílů klade rozšířit pandí populaci.
Každý vagon pojme až 120 lidí a je vyroben z lehkých materiálů z uhlíkových vláken. Vozy jsou klimatizované, aby se vzduch v nich kvůli sklu příliš neohříval. Cestující se pak svezou rychlostí zhruba 80 kilometrů v hodině, což je zhruba stejně jako v metru. Linka má aktuálně čtyři zastávky.
Čína představila vlak maglev dosahující rychlosti 600 km/h

V Číně se v poslední době na poli vlakové dopravy udály dvě další významné věci. V Tibetu začal na konci června operovat první rychlovlak, který propojuje Lhasu s Ňingthri. Země také představila nový maglev, nejrychlejší vlak na světě, který může jet rychlostí až 600 kilometrů v hodině. Zatím pro něj však nemá vhodnou železnici.
Po střeše světa se rozjel první vysokorychlostní vlak
