Článek
Hasičům se sice podařilo dostat plameny na území dlouhém až 30 kilometrů pod kontrolu, avšak 3500 hektarů lesa a dalších porostů, mimo jiné vinic, už lehlo popelem. Plameny zničily i lesy na 500 hektarech na poloostrově Istria. V sobotu pomohlo zasahujícím týmům částečně počasí, když se nad částí jadranského pobřeží spustil déšť.
Čeká se rekord v přílivu turistů
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
I přes přírodní katastrofu očekává letos Chorvatsko rekordní počet návštěvníků. Hotely na Jadranu jsou podle deníku Novi list prakticky obsazené. Podle ministra turistiky Darka Lorencina by příjmy z cestovního ruchu měly v tomto roce poprvé dosáhnout hranice osmi miliard eur (216 miliard Kč).
Mimořádný zájem o dovolenou v Chorvatsku je patrný i v dopravě. V sobotu velké množství aut rekreantů ucpalo silnice nejen v Chorvatsku, ale i ve Slovinsku. Na některých hraničních přechodech a mýtnicích dosahovaly fronty mnoha kilometrů. Ve Slovinsku byly podle tamního listu Delo nejdelší fronty na hraničním přechodu s Chorvatskem Dragonja.
Ve směru do Chorvatska byla čekací doba až dvě hodiny a v opačném směru půl druhé hodiny. Na jiných přechodech se čekalo nejméně 15 až 35 minut. Nejdelší kolona vozidel se utvořila na konci dálnice Maribor–Ptuj ve směru do Chorvatska a dosahovala délky čtrnácti kilometrů.
Dopravní zácpy i v Rakousku
V Chorvatsku je obzvláště kritickým místem mýtnice Lučko na dálničním obchvatu v Záhřebu. Podle webu deníku Večernji list ve směru od Ivanja Reka dosahovala fronta vozidel délky 14 kilometrů a od Jankomiru sedmi kilometrů.
Devítikilometrová šňůra se k mýtnici Lučko táhla i na dálnici A 1. Na této magistrále, vedoucí ze Záhřebu k moři a až do Dubrovníku, musí být řidiči trpěliví také u tunelu Sveti Rok, kde začínala pomalu popojíždějící kolona pět a půl kilometru před severním vjezdem. Zácpy se ale tvořily i na dalších úsecích dálnice.
Český Ústřední automotoklub (ÚAMK) upozornil na to, že problémy s hustým provozem jsou ve směru na Jadran i v Rakousku. Osmikilometrová kolona se například vytvořila před tunelem Karavanky u slovinských hranic a zdržení čekalo řidiče také před několika alpskými tunely na dálnici A 9 ve směru na Štýrský Hradec. Fronta vozidel dlouhá téměř 10 kilometrů se vytvořila rovněž před Innsbruckem ve směru do Itálie.