Článek
Let měl být uskutečněn už v neděli ráno, nástup do letadla byl ale odložen na poledne. Společnost Ryanair poté cestující držela na palubě šest hodin, než kvůli špatnému počasí let zrušila úplně. Cestující chování aerolinek rozlítilo, protože v letadle byli děti, těhotné ženy a nemocní lidé, a nikomu nebylo během čekání poskytnuto jídlo ani pití. Podle serveru Euro Weekly News trpěli někteří pasažéři záchvaty paniky.
Svou nespokojenost mnozí pasažéři ventilovali pomocí sociálních sítí, kde si na společnost Ryanair stěžovali. „Před třemi hodinami nás zavřeli v letadle, nenabídli nám vodu ani jídlo, neposkytli žádné informace. Z okénka vidíme zmrzlá křídla, cestujícím je zle,“ napsal Argimiro Perez na Twitter.
The passengers of flight FR2767 of @Ryanair , Prague-Madrid, we have a delay of almost 10h and more than 3h locked in the plane without information, with heat, without food or drink. Dizzy people We can not go out. We ask for responsibilities.https://t.co/Ci2z2r4xOM
— Major Amos Dundee (@JoseCocoliche) 3. února 2019
„Důvod zpoždění letecká společnost s letištěm nekomunikovala. Letadlo bylo po svém příletu do Prahy navedeno na provozuschopné stání, nemůžeme tedy v tuto chvíli potvrdit, že by důvodem zpoždění na odletu byl sníh,” řekl Novinkám mluvčí pražského letiště Roman Pacvoň. Dodal, že více bude známo po pečlivém prošetření, které aktuálně probíhá. „Na palubě letadla čekali odbavení cestující z rozhodnutí posádky, ačkoli letiště bylo připraveno zajistit výstup cestujících do terminálu,” doplnil.
Cestující si podle Euro News Weekly následně museli zařídit sami i ubytování. „Spousta letů byla zrušena a my nemáme kapacity, abychom pasažérům nějaké ubytování našli,” cituje server zaměstnance společnosti Menzies Aviation, která na pražském letišti zajišťuje Ryanairu handlingové služby.