Článek
Na případ upozornil prostřednictvím Twitteru Janové cestovní agent, událost označil za velmi nešťastnou a upozornil na ni proto i indický úřad pro civilní letectví. Podle serveru Independent není vůbec jasné, jak k chybě došlo, žena si nicméně uvědomila, že neletí do Šrínagaru, až na palubě letadla. Skončila ve zmiňovaném městě Pune na západě Indie, zhruba 160 kilometrů od Bombaje.
Nízkonákladový dopravce SpiceJet se ženě za nepříjemnost omluvil. Z Pune ji dopravil zpět do Nového Dillí a posléze už do správné destinace. „Osobně jsme pasažérku kontaktovali, abychom se jí omluvili. Vytvořili jsme jí plán cesty do Šrínagaru,“ uvedl mluvčí pro list The Times of India.
Hello @DGCAIndia @flyspicejet @manishasinghal Very unfortunate
— wuchubaayaa tour and travels (@wuchubayaa) July 31, 2023
My passenger was today travelling from Dehli to srinagar today flight number SG 8963 but unfortunately my passenger has been put into the wrong flight by spicejet which arrived at Pune airport pic.twitter.com/tv1gZs5qqn
Případy, kdy cestující skončí ve zcela jiné destinaci, než zamýšleli, jsou poměrně ojedinělé. Čas od času k nim ale dochází, a to například vlastní nepozorností. Je to případ Američana Kingsleyho Burnetta, který si místo letu do australského Sydney rezervoval cestu do Sidney v Montaně. Nevšiml si totiž rozdílného letištního kódu u těchto destinací.
Jinak je ale prakticky nemožné, aby cestující nastoupili do špatného letadla. U odletové brány se totiž skenují palubní lístky s QR kódem, a pokud se údaje neshodují s daným letem, zaměstnanci pasažéry na palubu zkrátka nepustí.