Hlavní obsah

Cestující si prožili peklo na palubě boeingu do Thajska, a to ani nevzletěli

Aktualizováno

Někdy máte štěstí a místo vedle vás v letadle zůstane prázdné, jindy naopak smůlu a dojde ke zpoždění letu. Opravdu velkou smůlu měli cestující „pekelného“ spoje z Londýna do Bangkoku, který nejenže měl zpoždění, ale vůbec 25. července nevzlétl. Předtím ale museli pasažéři čekat několik hodin v otřesných podmínkách, kdy měli kvůli horku potíže s dýcháním a došlo i k panickému záchvatu.

Cestující se v letadle z Londýna opravdu zapotiliVideo: Newsflare, AP

Článek

„Pekelný“ spoj nebo „způsob mučení“, i takové komentáře padaly na adresu letu Thai Airways TG 917, který měl zamířit 25. července z největšího londýnského letiště Heathrow do thajského Bangkoku. V důsledku selhání klimatizace však Boeing 777 vůbec nevzlétl a stovky pasažérů zůstaly podle agentury AP a serveru Daily Mail několik hodin uvězněny v horku uvnitř letadla.

Forma mučení

Warawalan Maksaenová, 26letá studentka Univerzity v Exeteru, událost přirovnala k pobytu v sauně: „Lidé uvízli v letadle a nemohli odejít. Bylo nám horko a nemohli jsme dýchat. V sauně alespoň můžete odejít, kdy chcete. Tohle bylo jako způsob mučení.“

Maksaenová dále uvedla, že odlet byl naplánován na 21:25, ale kapitán oznámil problém s klimatizací, který tomu bránil. Během její kontroly museli podle studentky cestující čekat v letadle až do 23:00 a nebylo jim poskytnuto jídlo ani voda.

Z pasažéra bodyguardem. Let Ryanairu se pro cestujícího nepříjemně zvrtl

Cestování

Další cestující uvedl, že voda byla v kuchyňce k dispozici až poté, co jeden ze zpocených pasažérů dostal panický záchvat. Následně měl člen personálu i otevřít dveře, aby se dovnitř dostal čerstvý vzduch, protože cestující měli problémy s dýcháním.

„Dostali jsme dvě možnosti. Mohli jsme buď spát na letišti, dokud nebude známa doba posunutého letu, nebo jet autobusem a najít si hotel. Já spolu s mnoha dalšími pasažéry jsme šli čekat na autobusovou zastávku na transport do hotelu. Aerolinky neposkytly žádnou pomoc a poslední skupina cestujících bezcílně čekala až do druhé hodiny ranní, kdy dorazily poslední tři autobusy,“ uvedla Maksaenová.

Hotel domluvený aerolinkami neměl dost pokojů

V hotelu pak zjistila, že pro všechny není dost pokojů a recepční upřednostnili rodiny s dětmi. Jelikož cestovala sama, musela si i sama najít jiný nocleh. Protože naštěstí znala okolí, ve tři ráno ji přijali v jiném hotelu.

Thai Airways měly být skoupé, i co se týče poskytování informací o posunutém odletu a kompenzacích za zpoždění, zmatení cestující tak notnou chvíli tápali v nevědomosti.

Maksaenová nakonec nastoupila na let další den v 15:53, pilot ale oznámil, že ačkoli klimatizace byla opravena, tak tentokrát nestartuje motor. Následovalo další čekání v letadle, další výstup a opětovný nástup až v 18:49.

„Byla jsem z Thai Airways tak zklamaná. Jejich služby byly otřesné a po incidentu jsem odeslala stížnost. Obdržela jsem nabídku kompenzace v hotovosti nebo slevový voucher na další let, vybrala jsem si hotovost, protože s těmito aerolinkami už nechci letět,“ dodala závěrem studentka.

Letecká společnost se podle agentury AP v průběhu let potýkala s problémy souvisejícími s korupcí a byla podrobena několika právním vyšetřováním a auditům, které odhalily nesrovnalosti.

Zákaz alkoholu v letadlech? Důvodů stále přibývá

Cestování

Matka zazipovala dítě k sedačce letadla

Cestování

Výběr článků

Načítám