Článek
O situaci na pražském letišti informovala Novinky jedna z cestujících Martina Jahnová.
„Jsou tady pasažéři z celého našeho letu, který měl být včera 5. 1. v 9:45 se společností Ryanair z Prahy na Londýn Stansted. Let byl nejdříve zpožděn pět hodin, poté, když jsme měli vzlétnout, tak jsme zase zabrzdili, inženýři byli v letadle další dvě hodiny a mezitím se pražské letiště uzavřelo kvůli špatnému počasí,“ vylíčila Jahnová.
Doplnila, že let aerolinky přeložily na pondělních šest hodin ráno, znovu se však neuskutečnil a byl opětovně přeložen na 13:30. Ani tentokrát ale cestující pražské letiště neopustili.
„Nikdo nám nezajistil ubytování nebo jídlo, měli jsme minimum informací, nikdo s námi nekomunikoval. Ráno nám let opět zrušili. Pak jsme dostali informaci, že let bude dnes ve 13:30, ale zase tady sedíme a čekáme. Nemáme žádné informace od Ryanair ani od pražského letiště. Už je to přes 28 hodin a stále nejsme v Londýně,“ zkonstatovala Jahnová.
Ta kolem třetí hodiny doplnila, že k odletové bráně dorazili policisté, aby cestující rozehnali. Žádné nové informace ale prý pasažéři neobdrželi.
Tisková mluvčí pražského letiště Denisa Hejtmánková Novinkám sdělila, že se při posledním pokusu o odlet objevila na letadle technická závada. „Předpokládáme, že letadlo odletí za dvě hodiny, tedy kolem 16:00. My jako provozovatel a stejně tak handlingová společnost čekáme na informace od aerolinek, abychom je mohli předat dál. Cestující se tak musejí obracet přímo na leteckou společnost,“ uvedla Hejtmánková.
Ubytování proplatí
Společnost Ryanair pro Novinky uvedla, že ke zpoždění došlo vlivem menšího technického problému na letadle. „Cestující obdrželi přes 20 zpráv skrze e-mail, SMS nebo notifikace v aplikaci. Navzdory naší snaze zařídit všem pasažérům ubytování, byly ubytovací kapacity omezené,“ okomentoval dopravce. Doplnil, že klienti, kteří si zařídili přespání po vlastní ose, mohou zažádat na webu aerolinek o proplacení.