Článek
O nejnovějším průzkumu faktorů působících úzkost a nepohodlí v letadle informoval server Independent a provedla jej webová stránka Bounce.com, zabývající se úschovou zavazadel. Zeptala se více než dvou tisíc cestovatelů, co jim nejvíce znepříjemňuje lety a působí úzkost, a výsledky mohou překvapit.
Křičící děti jsou pro cestující horší než turbulence
Nelichotivou první příčku si totiž odnášejí křičící děti. Jako hlavní faktor způsobující nepohodlí a úzkost v letadle je označila více než polovina respondentů, celkem 51,6 procenta.
V těsném závěsu za dětmi se umístily očekávanější turbulence, které „prohrály“ jen o desetinu procenta, bojí se jich 51,5 procenta dotázaných. Třetí příčku v seznamu faktorů způsobujících v letadlech největší nepohodlí obsadili hlasití lidé okolo s 46,7 procenta.
Čtvrté je zpoždění (40,3 procenta) a pátou příčku si vysloužily zapáchající toalety (39,8 procenta). Šestou příčku pak obsadil nepříjemný palubní personál (34,7 procenta).
Dalšími faktory přispívajícími k úzkosti a nepohodlí během letu jsou: uličky neustále přeplněné cestujícími, náhodné přidělování sedadel, příliš velké teplo, či naopak zima v kabině, neustále obsazené toalety, spolucestující nadměrně konzumující alkohol a příliš aromatická jídla.
Aerolinky vhodné pro nervózní cestující
Průzkum vyhodnotil i nejlepší aerolinky pro nervózní cestovatele, kdy při výběru zohlednil celkové statistiky leteckých společností, přátelskost personálu a podporu, kterou daná firma poskytuje cestovatelům, pro něž je létání stresující či nepříjemné.
Na prvním a tentokrát nejlepším místě skončily Singapore Airlines. Vysloužily si jej díky skvělým bezpečnostním hodnocením a bezchybným zkušenostem cestujících. Šířka jejich sedaček v ekonomické třídě je navíc bezmála 50 centimetrů, což je nejvyšší číslo ze všech hodnocených společností. V rámci palubní zábavy je cestujícím k dispozici i meditační playlist, který pomáhá při relaxaci.
Druhá příčka patří Korean Air, které rovněž zaujaly jak skvělými výsledky ohledně bezpečnosti, tak pohodlnými sedadly s větším prostorem pro nohy i v ekonomické třídě. Pyšní se také perfektními uživatelskými recenzemi, pasažéři na jejich palubách cítí jak bezpečí, tak skutečnost, že je o ně konstantně postaráno.
Bronzové skončily hongkongské Cathay Pacific a klíčovými faktory opět byly pohodlné sedačky, uklidňující playlist a partnerství se společností Headspace, poskytující meditační podporu na palubě.
Čtvrté jsou Japan Airlines, páté Qatar Airways a šesté easyjet, které, stejně jako troje následující umístěné aerolinky, nabízejí podpůrný program pro pasažéry nervózní z létání. Sedmé skončily Virgin Australia, osmé Virgin Atlantic a deváté British Airways. Desátá příčka patří aerolinkám SWISS.
Společnost se zabývala i samostatnými faktory, které zásadně ovlivňují spokojenost pasažérů s letem, a mezi ty hlavní patřily: příjemný personál, výběr sedadel, kvalitní systém palubní zábavy, prostor v letadle, kde je možné stát či se protáhnout, a vestavěné dobíjecí USB porty.