Článek
Víc než 6400 kilometrů daleko od cílové destinace skončili nedávno dva američtí cestovatelé z Washingtonu. Zaměstnanci letecké společnosti British Airways udělali chybu údajně už na floridském letišti. Přestože jim Gamson podle svých slov zdůrazňoval, že míří do Granady ve Španělsku, při přestupu na londýnském letišti Gatwick s ním a jeho ženou vyrazilo letadlo do Karibiku.
Gamson uvedl, že na elektronické letence nebyly uvedeny místo příletu, kód letiště ani délka letu. Proto si s manželkou chyby všimli, až když už seděli na palubě letadla a pozorovali mapku trasy.
Ihned po příletu si rozčilený pasažér zaměstnancům aerolinek stěžoval. Ti se omluvili a slíbili napravení situace. Řešení ovšem nakonec bylo takové, že pár skočil v letadle na cestě domů, nikoli na vytouženou dovolenou.
Po návratu Gamson případ předal do rukou amerických soudů. Nechápe totiž, proč mu aerolinky nevyplatily odškodné za letenky první třídy, které ho měly dopravit do Španělska, když pak z chybné destinace letěl přímo domů.
Nestalo se to poprvé
Koncem loňského roku se rozhodla navštívit španělskou Granadu také dvaašedesátiletá Britka Lamenda Kingdonová. Využila bonusového programu Avios, přes který si zajistila letenky do Španělska. Alespoň tedy žila v tom domnění.
Stejně jako americký pár však až po odletu z londýnského Gatwicku zjistila, že míří zcela jinam. Na své letence si už předtím všimla, že je v názvu cílové destinace změněné jedno písmenko. Myslela si ale, že se takto název města píše ve španělštině.
Po šesti hodinách čekání po mezipřistání na ostrově Svaté Lucie zamířila Kingdonová zpět do Londýna. Do Španělska odletěla další den. Využité bonusové míle dostala žena zpět a jako odškodné jí přibyly další. Alespoň v jejím případě tedy záměna destinací neskončila rozčilením. [celá zpráva]