Článek
Společnost American Airlines potvrdila, že některé obrazovky mají sice zabudované kamery, ale nefungují. Jsou navíc koncipované třeba pro videokonference.
Společně s dalšími aeroliniemi se pak hájí, že kamery nainstaloval k obrazovkám výrobce. „Kamery jsou standardním prvkem od výrobce v případě možného budoucího využití — například k videohovorům. Nemáme ovšem v plánu je použít,“ doplnil mluvčí United Airlines.
Just found this interesting sensor looking at me from the seat back on board of Singapore Airlines. Any expert opinion of whether this a camera? Perhaps @SingaporeAir could clarify how it is used? pic.twitter.com/vy0usqruZG
— Vitaly Kamluk (@vkamluk) 17. února 2019
Podobně se k situaci vyjádřila společnost Delta Airlines. Její mluvčí serveru BuzzFeed News řekl, že kamery jsou nefunkční a aerolinky neplánují nainstalovat potřebný software k jejich zprovoznění. V žádném případě prý nejde o „šmírování“ pasažérů. Server uvádí, že situaci může zcela bezbolestně vyřešit nálepka, kterou se kamera zakryje, aby se cestující necítili špatně.
Podle serveru Evening Standard se o přítomnosti kamer vědělo už dva roky, ne však mezi cestující veřejností. „V letadlech už kamery byly, i když ne tak zřetelné. Firmy zřejmě předpokládaly, že je budou cestující využívat jako další technologie, které pracují s rozpoznáváním obličejů. Teď se ale lidé ptají, jaký je smysl takového zařízení, když není ani aktivní,“ uvedl novinář Seth Miller.
Podle American Airlines nejsou kamery ve všech letadlech, ale jen ve třídě premium economy v některých Boeinzích 777 a Airbusech A330-200. Obdobný fakt potvrdil i mluvčí Singapore Airlines, podle nějž jsou kamery jen v určitých letounech.