Hlavní obsah

Cestující nazval stevarda číšníkem. Letadlo se kvůli tomu vrátilo na letiště

Letadlo American Airlines mířící z USA do Jižní Ameriky se po dvou hodinách cesty vrátilo na výchozí letiště. Může za to spor, během nějž pasažér Joel Ghansham nazval stevarda číšníkem. Aerolinky nicméně argumentují tím, že se muž choval rušivě a nevhodně, což ale cestující odmítá. Prý šlo o krátkou slovní přestřelku mezi ním a členem palubního personálu.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Letadlo bylo na cestě z New Yorku do Georgetownu, hlavního města jihoamerické Guyany. Ghansham tvrdí, že jednoho ze stevardů požádal, aby mu pomohl uložit zavazadlo do úložného prostoru nad sedadly, což údajně odmítl, protože za něco takového prý není placený. Podle pasažéra se jiná letuška omluvila za kolegovo chování a s kufrem mu pomohla, informuje server Independent.

Stevard, který odmítl muži pomoci, se ho v průběhu letu přišel zeptat, zda si bude přát nějaké občerstvení, na což měl Ghansham odvětit: „Ne, děkuji, číšníku.“ Člen posádky pasažéra informoval, že není číšník, ale je v jeho moci nechat otočit letadlo. Krátce po slovní výměně kapitán skutečně informoval o změně letového plánu s tím, že se stroj vrací do New Yorku. Tam na Ghanshama čekala ostraha, která ho vyvedla z paluby.

Cestující navzdory prohlášením aerolinky tvrdí, že nijak neohrožoval průběh letu a nechoval se nevhodně. „Tohle nebylo žádné rušení. Nedošlo k hádce, k žádné konfrontaci, nikdo na nikoho nesahal. Stevard měl roušku, ani nemluvil nahlas. Celé to je o jeho pýše,“ tvrdí Ghansham.

Mluvčí American Airlines k incidentu pouze stroze dodal, že se letadlo vracelo, aby mohl být cestující vysazen. „Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou, děkujeme zákazníkům za pochopení a členům našeho týmu za profesionalitu při řešení této složité situace,“ uvedl mluvčí.

Letadlo stálo hodiny na rozpáleném asfaltu, cestující kvůli horku omdlévali

Cestování

Výběr článků

Načítám